مدیرکل حج و زیارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: سهمیه اعزام زائران استان به آیین پیاده روی اربعین حسینی سالجاری در کشور عراق پنج هزار نفر است.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ رحمان فاضلی گفت: اربعین حسینی جایگاه خاصی بین مسلمانان، به ویژه ملت ایران دارد و باید به طرز باشکوه و با حضور گسترده مردم برگزار شود.

وی گفت: انتظار می رود دستگاههای مختلف اجرایی کهگیلویه و بویراحمد در حد توان برای اعزام زائران این استان به آیین پیاده روی اربعین حسینی سالجاری در کشور عراق همکاری کنند.

مدیرکل حج و زیارت کهگیلویه و بویراحمد افزود: نام نویسی متقاضیان شرکت در آیین پیاده روی اربعین حسینی سالجاری در کشور عراق از 16 مرداد سالجاری آغاز و تاکنون نیز یکهزار و 141 نفر در استان نام نویسی کردند.

فاضلی بیان کرد: متقاضیان در کهگیلویه و بویراحمد می توانند از طریق سامانه سماح (سامانه مرکزی اربعین حسینی) و یا مراجعه حضوری به هفت دفتر مجاز زیارتی واقع در نقاط مختلف استان نسبت به نام نویسی برای شرکت در این آیین بزرگ در کشور عراق اقدام کنند.

وی ابراز داشت: هزینه صدور ویزا از سوی دولت عراق برای متقاضیان شرکت در آیین پیاده روی اربعین حسینی سالجاری از 30 به 40 دلار افزایش یافته که این امر مشکلاتی را ایجاد کرده است.

فاضلی گفت: متولیان امر و مسئولان اجرایی کهگیلویه و بویراحمد این موضوع را از طریق وزارت کشور پیگیری کرده و برای رفع آن رایزنی ها و پیگیری های لازم را انجام دهند.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.