8باستان شناس چینی آبان ماه امسال به خراسان شمالی سفر می کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: یک گروه چینی متشکل از 8 باستان شناس این کشور آبان ماه امسال برای گمانه زنی تپه ارگ نادری شیروان به این شهرستان سفر می کنند.

آدینه محمد سویدانلویی اظهار کرد: قرار بود این گروه زودتر به استان سفر کند که این امر برای برنامه ریزی بهتر به تعویق افتاد.

وی با بیان اینکه تپه ارگ نادری قدمتی هفت هزار ساله دارد گفت: این اثر تاریخی ظرفیت خوبی برای شهرستان است زیرا که تپه ارگ نادری یکی از مهم ترین استقرارگاه های هفت هزار ساله بشر در خطه شمال خراسان محسوب می شود.

سویدانلویی افزود: تپه تاریخی ارگ نادری در بخش جنوبی شهر امروزی شیروان و در حاشیه مسیر اصلی استان های شمالی کشور به مشهد مقدس واقع است که به شماره 703 در سازمان ملی حفاظت آثار باستانی ایران ثبت شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در خصوص اعتبارات تپه ارگ نادری شیروان در سال جاری گفت: امسال برای این اثر تاریخی در شیروان اعتباراتی از محل ملی پیش بینی شده است.

تپه تاریخی ارگ نادری شیروان از مهم ترین آثار تاریخی کشور است و محل شکل گیری اولین جوامع روستایی بوده و هویت شهری شیروان با شکل گیری یک جامعه روستایی کوچک در هفت هزار سال قبل شکل گرفته است.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.