سال گذشته هزار و 500 دانش‌آموز بازمانده از تحصیل شناسایی و جذب کلاس‌های درس خراسان شمالی شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد، معاون ابتدایی آموزش ‌و پرورش استان گفت:سه هزار دانش‌آموز بی‌بضاعت در دوره ابتدایی استان که تاکنون به ضرب کمک‌های خیران و بعضاً حمایت‌های معلمان در کلاس‌های درس نگاه داشته شده بودند، امسال در معرض ترک تحصیل و خداحافظی با مدرسه قرارگرفته‌اند.

عصمت بدخشان با توجه به شناسایی این دانش آموزان افزود: از فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها انتظار می رود برای کمک به انسداد مبادی بی‌سوادی و کمک به دانش‌آموزان بی‌بضاعت، بخشی از اعتبارات خود را در این زمینه هزینه کنند و بیش ‌از پیش به حضور دانش‌آموزان در کلاس‌های درس کمک کنند.

وی با اشاره به ممانعت خانواده ها از ورود کودکان بویژه دختران به مدرسه به عنوان یکی از مشکلات انسداد مبادی بی سوادی در استان اظهار داشت: پارسال 250 دانش‌آموز به علت مخالفت‌های خانواده‌ها از حضور در کلاس‌های درس بازماندند .

معاون ابتدایی آموزش‌وپرورش خراسان شمالی تصریح کرد:سال گذشته هزار و 500 دانش‌آموز مبتلا به اخلال یادگیری نیز شناسایی و موردحمایت قرار گرفت.

گفتنی است: تشکیل 45 کلاس دوزبانه و 450 کلاس چندپایه در سال تحصیلی گذشته از دیگر اقدامات حمایتی آموزش‌وپرورش از دانش‌آموزان مناطق روستایی و محروم بوده است.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.