24 غریق امسال در محدوده طرح شنای دریا مازندران غرق شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، عیسی قاسمی طوسی، دبیر ستاد طرح سالم سازی دریا امروز در جلسه ستاد ساماندهی طرح سالم سازی دریا با بیان اینکه بیش از 170 هزار نیروی غریق نجات و هلال احمر امسال در این طرح به کار گرفته شدند، گفت: از این تعداد 881 نفر خارج از طرح دریا خدمات رسانی می کنند.

عیسی قاسمی طوسی، به جان باختن 63 غریق امسال در دریای مازندران اشاره کرد وافزود: 24 تن آنها در محدوده طرح شنا طعمه امواج دریا شدند.

افزایش قربانیان دریا در محدوده طرح شنا

دبیر ستاد ساماندهی طرح سالم سازی دریا با تاکید به اینکه در موج سوم سفرهای تابستانی شاهد ازدیاد مسافر به مازندران و دریای شمال خواهیم بود، با توجه به طوفانی و نیمه طوفانی بودن دریا تا پایان زمان اجرای طرح، همکاری یگان ویژه نیروی انتظامی را برای کاهش آمار غرق شدگان خواستار شد.

وی گفت: نوشهر با 16 غریق بیشترین و عباس آباد ،فریدونکنار و میاندورود کمترین آمار غرق شدگان را به خود اختصاص داده اند.

افزایش قربانیان دریا در محدوده طرح شنا

فخاری معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر مازندران نیز با بیان اینکه 2هزار و 229 حادثه دیده دریا امسال با حضور به موقع نجاتگران هلال احمر از مرگ نجات یافتند، گفت: بیشتر این نجات یافتگان خارج از محدوده طرح دریا مشغول شنا بودند.

فخاری با اشاره به شناسایی 358 نقطه حادثه خیز در دریای مازندران، افزود: هزار و 31 ناجی غریق و امدادگر هلال احمر امسال در این نقاط مشغول به کار شدند.

وی کمبود تابلوهای هشدار شنا، ناآشنایی شناگران با خطرات دریا، مبادرت به شنا در ساعات غیر از طرح دریا و در روزهای طوفانی و همچنین نداشتن کارت های صلاحیت و آمادگی برخی از ناجیان را از مهمترین دلایل حوادث دریایی اعلام کرد.

وی گفت: بیشترین جان باختن مسافر در دریای مازندران نیز مربوط به استان های خراسان شمالی ،خراسان رضوی ،خراسان جنوبی ،تهران ،اصفهان ، کرمان و کرمانشاه است.

طرح سالم سازی دریا بر خلاف سالهای گذشته که از اول تیر آغاز می شد و تا پایان شهریور ادامه داشت، با توجه به اینکه 31 شهریور امسال روز چهارشنبه است و مسافران معمولا تا آخر تعطیلات در استان اقامت خواهند داشت، اجرای این طرح تا 2 مهر در استان ادامه دارد.

افزایش قربانیان دریا در محدوده طرح شنا

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار