قزوین؛

اجباری شدن مشاوره ژنتیکی قبل ازدواج

رییس سازمان بهزیستی کشور از الزامی شدن مشاوره ژنتیکی قبل ازدواج برای جلوگیری از معلول زایی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ محسنی بندپی در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل بهزیستی استان گفت : با اجباری کردن مشاوره ژنیتیکی قبل از ازدواج قصد داریم بتوانیم از معلول زایی ۳۰ هزار کودک معلول در سال جلوگیری کنیم.

اجباری شدن مشاوره ژنتیکی قبل ازدواج

رییس سازمان بهزیستی کشور افزود: در سه استان پایلوت طرح اجرای مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج موفق شده ایم  30 درصد  ، معلول زایی را کاهش  دهیم

محسنی بندپی افزود: تلاش سازمان بهزیستی بر معلول‌زدایی است و برای جلوگیری از این وضعیت در برنامه ششم توسعه ، آزمایش ژنتیک پیش از ازدواج  و مشاره‌ های مربوط به آن اجباری شده است.

بگفته محسنی بند پی امسال  قرار است  سازمان بهزیستی در طرح های غربال گری شنوایی سنجی و تنبلی چشم بیش از ۹۰ درصد جامعه هدف را پوشش دهد.

رییس سازمان بهزیستی کشور  همچنین پیشگری از شیوع آسیب و معلولیت ،مداخلات به هنگام ،توانمند سازی و توانبخشی و استفاده از ظرفیت های مردم نهاد از اولویت های بهزیستی بیان کرد.

معاون وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در سه سال دولت تدبیر و امید ۱۹۲ اورژانس اجتماعی در کشور راه‌اندازی شد افزود  : با افتتاح اورژانس اجتماعی توانستیم دو هزار و ۸۰۰ زن و هزار و ۴۰۰ مرد را از خودکشی نجات دهیم .

رئیس سازمان بهزیستی کشور افزود : برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی پنج هزار تیم اجتماع‌محور در محلات کشور مستقر می‌شوند.

محسنی بند پی گفت در بازدید از ساختمان  بهزیستی استان قزوین  مقرر کردیم امسال یک میلیارد تومان از محل سازمان بهزیستی و ۵۰۰ میلیون تومان از بودجه استان  برای آماده سازی این ساختمان کمک شود.

داود محمدی رییس مجمع نمایندگان استان  هم در این مراسم گفت : امروز آسیب اجتماعی یکی از مسائل مهم کشور است و نیازمند یک همگرایی همگانی است

 بگفته داود محمدی ارتقاء سلامت اجتماعی کار سختی است و باید از ظرفیت گروه های مردم نهاد استفاده شود

داود محمدی گفت با توجه به مسئل و آسیب های جدید اجتماعی  بهزیستی کشور باید یک بازنگری در ماموریت و ساختار خود داشته باشد

ارتقای اعتبار  بهزیستی قزوین از دیگر مواردی بود که محمدی بدان اشاره کرد و گفت با توجه به اینکه استان قزوین با بودجه دوران شهرستانی خود اداره میشود نیازمند بازنگری و ارتقا است.

 رحیمی معاون سیاسی استاندار هم در این مراسم گفت:  بهزیستی استان  از نظر اداری ضعیف است و متناسب با مأموریت‌ها پرسنل ندارد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار با بیان اینکه استان قزوین به دلیل وجود جامعه کارگری ، مهاجر پذیری وحاشیه نشینی نیازمند توجه بیشتر است از رییس سازمان بهزیسی کشور خواست به بهزیستی قزوین  بر اساس ماموریت های تعریف شده امکانات دهد.

در این مراسم ضمن قدردانی از حسین افشار مقدم ، علیرضا وارثی معاون وی بعنوان مدیر کل جدید بهزستی استان معرفی شد.

افشار 10 سال مدیرکل بهزیستی استان بود و برای ادامه خدمت به دانشگاه علوم پزشکی می‌رود.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار