ایلام؛

مانعی در اجرای پروژه سد چنگوله وجود ندارد

استاندار ایلام گفت: با توجه به گزارش های ارائه شده در خصوص وضعیت زیست محیطی این سد هیچ مانع جدی برای اجرای آن وجود ندارد.

 به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛، محمدرضا مروارید در نشست کمیته راهبردی آب استان، یکی از ضرورت های احداث سد چنگوله را نیاز مبرم استان به منابع آبی در این منطقه برشمرد.

وی گفت: با توجه به وجود منابع عظیم نفت و گاز و بهره برداری از آنان در آینده و همچنین تصویب طرح در دست اجرای منطقه آزاد تجاری مهران، احداث و ایجاد سد چنگوله نیز امری ضروری است.

وی افزود: بطور قطع در این زمینه می توان با استفاده از روش های موجود کیفیت آب رودخانه چنگوله را ارتقا داد هر چند که ابداع روش های جدید نیز مورد توجه متخصصان امر است که دستاوردهای آنان می تواند کمک کننده باشد.

مروارید همچنین بر تامین آب مورد نیاز کانون های جمعیتی به خصوص در مناطق مرزی استان بدلایل مختلف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و امنیتی تاکید کرد.

استاندار ایلام در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص تملک اراضی و مستحدثات روستاهای واقع در حریم سد سیمره تاکید کرد: با توجه به هماهنگی صورت گرفته با اهالی و ساکنان این روستاها، این افراد آمادگی خود را برای واگذاری اراضی و مستحدثات به وزارت نیرو اعلام کرده اند.

وی گفت: ضروری است مسئولان این سد و وزارت نیرو اقدام های لازم را در خصوص تملک اراضی و مستحثات روستایاین به عمل آورند.



 انتهای پیام/
برچسب ها: ایلام ، سد ، چنگوله ، مانع ، جدی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.