ناظر گمرکات خراسان رضوی گفت: از ابتدای امسال تاکنون میزان وزنی کالاهای صادراتی از خراسان رضوی 5 درصد کاهش داشته است.

کاهش ۵ درصدی میزان وزنی کالای صادراتی از خراسان رضویبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ مسعود عاطفی در خصوص این خبر افزود: میزان صادرات کالا از گمرکات خراسان‌ رضوی در 5 ماه نخست امسال 825 هزار تن بوده که ارزش دلاری آن 633 میلیون دلار محاسبه شده است.
وی گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال از نظر وزنی 5 درصد و از نظر ارزشی 7 درصد کاهش داشته است.
ناظر گمرکات خراسان رضوی با اشاره به میزان واردات استان در 5 ماهه نخست امسال، افزود: میزان واردات از نظر وزن بیش از 175 هزار تن و به ارزش 145 میلیون دلار بوده که از نظر وزن و ارزش به ترتیب 10 و 7 درصد نسبت به مدت زمان مشابه پارسال کاهش داشته است که بر اساس این ارقام تراز بازرگانی خارجی در خراسان‌ رضوی در از ابتدای امسال مثبت و معادل 488 میلیون دلار است.
عاطفی در ارتباط با عمده کالاهای صادراتی خراسان رضوی، گفت: زعفران در بسته‌بندی‌ های بیش از 30 گرم، کف‌ پوش‌ های غیرمخملی باف، رب گوجه فرنگی، کابل هم محور و سایر هادی‌ ها، تخم خوراکی مربوط به انواع گونه‌ های طیور، سیب تازه و زعفران در بسته‌ بندی‌ های بین 10 تا 30 گرم عمده محصولات صادراتی از گمرکات خراسان رضوی بوده است.
ناظر گمرکات خراسان رضوی با اشاره به عمده محصولات وارداتی استان در 5 ماهه امسال افزود: پنبه حلاجی نشده و یا شانه نزده، برنج نیمه سفید شده، کامل سفید شده و حتی صیقلی، دانه کنجد حتی خرد شده، سولفات آمونیوم، اجزا و تلمبه‌ های مایعات و لامپ کم مصرف از مهم‌ ترین اقلام وارداتی در این مدت بود.
وی گفت: افغانستان، ترکمنستان، امارات متحده عربی، عراق، تاجیکستان، اسپانیا، قزاقستان و چین از مهم‌ ترین مقاصد تولیدات صادراتی خراسان رضوی هستند.
انتهای پیام// م.م

برچسب ها: کاهش ، میزان ، صادرات ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار