مدیر گردشگری و امور زائران شهرداری مشهد بر لزوم احیای ظرفیت‌های بناها و خانه‌های تاریخی و تغییرکاربری آنها به مکان‌های هویتی و گردشگری دراین شهرتاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی قناویزچی افزود: این بناها می‌توانند به عنوان ظرفیت‌های گردشگری شهر مشهد محسوب شده و ارزش افزوده اقتصادی و فرهنگی ایجاد کند.

وی اظهار داشت: در سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل، شهرداری مشهد بر آن است که ظرفیت‌های گردشگری شهر مشهد را به منظور ایجاد درآمدهای پایدار و توسعه گردشگری، شناسایی و راهکارهای احیا این بناها را بررسی کند.

قناویزچی با بیان اینکه حدود 130 خانه تاریخی در شهر مشهد وجود دارد، گفت: از بین این اماکن 64 خانه تاریخی ثبت ملی شده است.

مدیر گردشگری و امور زائران شهرداری مشهد با اشاره به اینکه متاسفانه در این حوزه اقدام جدی درخصوص احیا و بهره‌برداری صورت نگرفته، افزود: بنا به آخرین بررسی‌های به عمل آمده به دلیل نداشتن بودجه لازم و نبود کارشناسان پیگیری‌های لازم انجام نشده است.

قناویزچی تصریح کرد: اگر به این مهم در حوزه گردشگری توجه نشود، تاریخ و معماری شهر مشهد به مرور زمان به فراموشی سپرده می‌شود.

مدیر گردشگری و امور زائران شهرداری مشهد افزود: برنامه‌های چهارم، پنجم و برنامه‌های غیرمصوب ششم بر نقش شهرداری و بخش خصوصی و سازمان میراث فرهنگی برای احیای این بناها تاکید کرده است.

قناویزچی در پایان بر لزوم بسترسازی مناسب جهت برنامه‌ریزی و ایجاد ضوابط مناسب در این خصوص تاکید کرد و افزود: باید بسترسازی مناسب در این خصوص با محوریت فعال‌سازی بخش خصوصی انجام شود.

انتهای پیام//ف.ض

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.