استاندار خراسان رضوی گفت: این استان به عنوان قطب صنعت غذا در تولید مواد و ماشین آلات صنایع غذایی در کشور و منطقه مطرح است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علیرضا رشیدیان در بازدید از دستاوردهای پژوهشکده علوم و صنایع غذایی در مشهد افزود: به همین سبب باید ارتباط پژوهشکده علوم و صنایع غذایی با صنایع در خراسان رضوی تقویت شود.

وی اظهارداشت: واحدهای صنعتی دانش بنیان به لحاظ شرایط تولید، بنیه اقتصادی و سهم بازار در موقعیت قابل قبول تری نسبت به امثال خود قرار داشته و در سرمایه گذاری طرحهای پژوهشی نیز قابلیت خطرپذیری بیشتری دارند.

استاندار خراسان رضوی گفت: به همین دلایل تمرکز بر دانش بنیان کردن واحدهای صنعتی اهداف کلان علم و فناوری کشور را سریعتر محقق می کند.

معاون پژوهشی پژوهشکده علوم و صنایع غذایی نیز گفت: 280 واحد صنعتی غذایی در خراسان رضوی فعالیت دارند که 93 واحد از آنها دارای بخش تحقیق و توسعه(R&D) هستند.

دکتر سیدمهدی زیارت نیا افزود: تجربه نشان داده تقویت واحدهای تحقیق و توسعه در صنایع می تواند نسبت به ایجاد موسسات دانش بنیان نوپا، در ارتقاء فناوری صنعت غذا نقش موثرتری داشته باشد.

پژوهشکده علوم و صنایع غذایی دست اندرکار پژوهشهای کاربردی و فناورانه، کمک به تجاری سازی دستاوردهای پژوهشی، تربیت پژوهشگر و ارائه مشاوره های تخصصی به مراکز تولیدی، صنعتی، علمی، پژوهشی و سایر سازمانهای مرتبط است.

پژوهشکده علوم و صنایع غذایی مستقردرمشهد به عنوان یکی از مراکز پژوهشی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به منظور پاسخگویی به بخشی از نیازهای پژوهشی کشور به ویژه در منطقه شمال شرق ایران از سال 1385 با توجه به سوابق گذشته و مزیتهای منطقه ای به عنوان 'پژوهشکده مستقل ملی' و دارای مصوبه قطعی از شورای گسترش آموزش عالی فعالیت دارد.

انتهای پیام//ف.ض

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.