روحانیون در ایام اربعین باید به صورت صمیمانه در جمع مواکب و مردم حضور پیدا کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛حجت‌الاسلام عادل رویوران رئیس اداره سازمان تبلیغات اسلامی خرمشهر در نشست کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین شهرستان گفت: از آن جایی که زائرانی از کشورهای همسایه چون پاکستان، افغانستان و... از مرز ما خارج می‌شوند، ما باید برای آنها محصولات فرهنگی با زبان اردو را داشته باشیم.

رویوران افزود: روحانیون باید در میان مواکب و مردم حضور صمیمانه‌ای داشته باشند و با جمعیت آنها، کارهای خدمت‌رسانی را انجام دهند، که این امر موجب ایجاد تحول در بین جوانان و مواکب می‌شود.

وی در رابطه با اعتبارات کمیته فرهنگی ستاد اربعین گفت: کمیته فرهنگی و آموزش ستاد اربعین برعهده سازمان تبلیغات است و از آنجایی که در استان و کشور، اداره متبوع ما این مسئولیت را ندارد، طبیعی است که نیاز به اعتباراتی داشته باشیم.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی خرمشهر افزود: بخشی از برنامه‌های شهرداری تهران اختصاص به فرهنگی دارد و نیاز است که شهرداری تهران خدمت‌رسانی خود را با نیازهای ما تطابق دهد و آنها را برطرف کند، تا هماهنگی داشته باشیم.

رویوران گفت: قرار است که علاوه بر مسؤولیت کمیته فرهنگی و آموزش، مسؤولیت مشارکت‌های مردمی و مواکب را بر عهده سازمان تبلیغات قرار دهند، این در حالی است که امکان اداره دو مسؤولیت وجود ندارد.

وی افزود: سازمان منطقه آزاد اروند در سال گذشته در بحث سیستم صوتی، ایاب و ذهاب، تبلیغات محیطی و کمک به هیئت‌های و مواکب کارهای مفیدی را انجام داد و امسال هم باید مقداری از اعتبارات خود را در کمیته فرهنگی و آموزش هزینه کند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی خرمشهر گفت: ما در سال گذشته از موکب‌داران و خدمت‌رسانان اربعین تقدیر و تشکر کردیم و تعداد 80 نفر از آنها را به زیارت عتبات عالیات فرستادیم و امسال هم باید بحث تقدیر و تشکر صورت بگیرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.