۲۲۰ طلبه در حوزه‌های علمیه شادگان تحصیل می‌کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛امام جمعه شادگان گفت: این تعداد طلبه شامل ۱۰۰ مرد و ۱۲۰ زن هستند.

حجت الاسلام سید مجید شرفی در گردهمایی روحانیون و طلاب شادگانی افزود: در شهرستان شادگان دو حوزه علمیه برادران و خواهران وجود دارد که در حوزه های علمیه برادران  و خواهران در سطوح مختلف از سوی  اساتید تدریس می شود.

وی از علما به عنوان امینان جامعه یاد کرد وگفت: روحانیان و مبلغان دینی نقش مهمی در باب بیان آسیب های اجتماعی و روشنگری جامعه دارند که باید بکوشند این موضوع را برای همیشه در سرلوحه کارهای خود قرار دهند و آن را فراموش نکنند.

امام جمعه شادگان افزود: گسترش حوزه های علمیه و وجود مبلغان دینی در جامعه باعث نشر و گسترش ارزش های انسانی و عمق بخشی به آموزه های دینی و اعتقادی مردم می شود.

حجت الاسلام شرفی، توسعه و افزایش حوزه های علمیه دینی و معارف اسلامی را از آثار و برکات نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت: مبنای حرکت مردم و نهضت امام خمینی(ره) در پیروزی انقلاب اسلامی احیای ارزش ها و اعتقادات مذهبی و احکام حیات بخش الهی بود.

وی افزود:روحانیون باید از نفوذ و کلام خود در بین مردم در این زمینه استفاده کرده و به رشد و توسعه جامعه دینی و اسلامی کمک کنند چون روحانیون حافظان شرایط جامعه شیعی و اسلامی هستند.

امام جمعه شادگان گفت: تمام سعی و تلاش ما باید برتقویت بنیه فرهنگی و دینی جامعه باشد و لحظه ای از این امر مهم و اساسی غافل نشویم چون جامعه باید از معارف دینی سیراب شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.