کاپیتان تیم ملی بانوان اسکیت هاکی فرانسه گفت: پشتکار اسکیت بازان ایرانی را دوست دارم و پیشنهاد هدایت این تیم را پذیرفتم.

فاگواگا: پشتکار اسکیت بازان ایرانی را دوست دارم

به گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران: مارينا فاگواگا کاپیتان تیم ملی بانوان اسکیت هاکی فرانسه به تهران سفر کرده تا در مدت حضور خود در ایران در دوره های تئوری و عملی ارتقاء سطح مهارتی و دانش بانوان شرکت کند و به اسکیت هاکی ایران کمک کند.

مارینا فرانسوی در مدت حضور یک هفته ای خود در تهران، لیگ اسکیت هاکی بانوان ایران را تحت نظر گرفته و برنامه های خود را برای پیشرفت این رشته به مسئولان فدراسیون ارائه داد و مقرر شد تا اعزام به مسابقات آسیایی تیم ملی اینلاین هاکی را در کنار کادر فنی تیم هدایت کند.

وی به مدت دو روز کلاسهای تئوری و عملی خوبی در کنار رامین عتیقه چی داور بین المللی اسکیت کشورمان برگزار کرد.

کاپیتان تیم ملی بانوان اسکیت هاکی فرانسه در گفتگو با خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران اظهار کرد: در روزهایی که در ایران هستم ،برنامه هایی مختلفی برای سطوح مختلف اسکیت بازان و مربیان ایرانی دارم و امیدوارم شاهد موفقیت و پیشرفت هرچه بیشتر این رشته در آینده ای نزدیک باشیم.

وی خاطرنشان کرد: اسکیت بازان ایرانی بسیار با انگیزه و با استعداد هستند، ایده های خوبی دارند و به شدت علاقه مند به فراگیری اسکیت هستند.

این ورزشکاران قوانین و اصول هاکی را به خوبی می شناسند و عملکرد خوبی دارند از اینکه در کنارشان هستم بسیار خوشحالم، چرا که با تبادل اطلاعات آینده روشنی برای این علاقه مندان به اسکیت می بینم.

مارینا افزود: اسکیت بازان پتانسیل و توانایی موفقیت دارند اما نیازمند برنامه ریزی های جامعی هستند، در اسکیت و اینلاین هاکی مباحث تکنیکی و حرفه ای خاصی وجود دارد که نیاز مند کار و تمرینات تکنیکی جامع است. مهارت های کار با چوب و توپ در این رشته نیز مبحث بسیار مهمی است. امیدوارم بتوانیم با تمرینات مداوم اسکیت بازان را به سطح تیم های مطرح بین المللی برسانیم.َََََََََََََََََََ

فاگواگا در خصوص پیشنهاد مربیگری این تیم تا اعزام به مسابقات آسیایی گفت: این موضوع برای من بسیار هیجان انگیز بود. از این مساله بسیار خوشحالم وبا کمال میل این پیشنهاد را پذیرفتم. از اینکه معلومات و تجربیات و اطلاعاتم را در اختیار بازیکنان و مربیان ایرانی قرار می دهم و به اشتراک می گذارم خوشحالم.

مارینا در خصوص دوران بازیکنی و کاپیتانی خود گفت: من از 14 سالگی شروع به بازی کردم در حالی که در  فرانسه این سن برای شروع ورزش سن مناسبی نیست و باید از 6 سالگی شروع به کار کرد.

در ابتدا اجازه هفته ای یک جلسه  تمرین در باشگاه به من داده شد که بامربی آماتور تمرینات خودرا شروع کردم.  پس از حضور در رقابت های آمریکا شوک بزرگی به من دست داد و تصمیم گرفتم این رشته را به صورت حرفه ای دنبال کنم. با تمرینات خصوصی مداوم و هدف گذاری و برنامه ریزی بلند مدت پیشرفت زیادی کرده و به اردوهای تیم ملی دعوت شدم.

در نهایت در بسیاری از مسابقات جهانی شرکت کرده و هم اکنون کاپیتان تیم ملی فرانسه هستم و به عنوان کمک مربی نیز تیم را هدایت می کنم. امیدوارم بازیکنان ایرانی نیز با انگیزه این رشته را به صورت حرفه ای دنبال کرده و هیچ گاه دلسرد نشوند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار