ساری،

قیمت، چالشی برای صادرات مرغ

مازندران قابلیت صادرات 200 هزار تن مرغ را دارد اما تفاوت قیمت این محصول با محصولات کشورهای دیگر در روسیه سبب شده است تا صاداراتی به این کشور انجام نشود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،عطاالله حسن زاده مدیرعامل اتحادیه تولید کنندگان مرغ و تخم مرغ مازندران گفت: کیفیت و کمیت برای صادرات مرغ به روسیه قابل قبول است اما نبود مشوق های صادراتی سبب شده است تا در بازار روسیه نتوان حضوری تاثیرگذار داشت.

وی گفت: پروتکل‌هایی برای صادرات مرغ با کشور روسیه امضا شده است اما مهم‌ترین مشکل این است که مرغ ایرانی قابلیت رقابت با مرغ های تولید برزیل یا اوکراین را ندارد.

حسن زاده با بیان اینکه جبران هزینه های تولید با مشوق های صادراتی قابل حل است، افزود: هیچ گونه مشوق صادراتی تاکنون به صادرکنندگان این بخش پرداخت نشده است.

مدیرعامل اتحادیه تولید کنندگان مرغ و تخم مرغ مازندران افزود: دولت 50 میلیارد تومان اعتبار به صندوق ملی طیور پرداخت کرده است که ربطی به مشوق صادراتی ندارد و برای تامین نهاده های دامی اختصاص یافته است.

وی افزود: برای افزایش صادرات به کشورهای منطقه تقاضای 100 میلیارد تومان مشوق صادراتی داده شد اما هنوز هیچ پرداختی محقق نشده است.

حسن زاده گفت: قیمت مرغ این روزها سیر منطقی را طی می کند . بیش از 8 میلیون و 500 هزار قطعه جوجه ریزی مرداد ماه در مرغداری های مازندران انجام شد که این روال در شهریور ماه نیز ادامه دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.