افزایش ۵۶ درصدی صادرات سیمان از بندر امیرآباد به کشور‌های حوزه سی آی اس

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد از افزایش ۵۶ درصدی صادرات سیمان به کشور‌های های حوزه سی آی اس در سه ماهه نخست امسال خبر داد.

محمدعلی موسی پور گرجی مدیر کل بنادر و دریانوردی امیراباد گفت: با صادرات ۳۷۲ هزار تن سیمان به کشور‌های حوزه سی آی اس (C.I.S) در سه ماهه نخست امسال شاهد افزایش ۵۶ درصدی این محصول از بندر امیرآباد می‌باشیم.

او افزود: با توجه به قرار گرفتن این بندر در نزدیکی کارخانجات تولید سیمان در استان مازندران و استان‌های همجوار و استفاده از حمل ترکیبی ریلی و جاده‌ای جهت انتقال این محصولات و همچنین بارگیری مستقیم به کشتی شاهد افزایش صادرات سیمان و دیگر مواد معدنی به کشور‌های همسایه می‌باشیم که این امکان با تقویت توان تجهیزاتی و سرعت عملیات از رشد فزاینده‌ای برخوردار خواهد شد.

موسی پور یکی از برنامه‌های این مدیریت را برگزاری نشست‌های هم اندیشی و احصاء موانع و چالش‌های پیش روی تجار و صاحبان کالا در بندر امیرآباد عنوان کرد و گفت: این جلسات بصورت مستمر و هدفمند برگزار می‌شود و امیدواریم با همکاری همه ارگان‌های ذی ربط دولتی و خصوصی روزی بدون هیچ مانع و چالشی بتوانیم انواع محصولات صادراتی و تولیدی کشور را از طریق بنادر به بازار مصرف دنیا صادر نماییم.

او یکی از برنامه‌های راهبردی بندرامیرآباد در حوزه صادارت را عمل به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تحقق اقتصاد بدون نفت و کسب سهم بیشتر صادرات غیرنفتی در حوزه خزر عنوان کرد و شرایط خاص کشور‌های حوزه C.I.S و نیاز این کشور‌ها به واردات سیمان را فرصت مناسبی دانست تا با بهره گیری از ظرفیت بالای تولید کالا در کشور، تجارت دریامحور توسعه یابد.

مدیرکل بندر امیرآباد یکی دیگر از ویژگی‌هایی که بازرگانان و صاحبان کالا را به انجام امور تجاری از طریق بندرامیرآباد ترغیب می‌کند، دارا بودن شقوق مختلف حمل ونقل عنوان کرد و گفت: حمل و نقل ریلی و مسیر دریایی با توجه به ضریب ایمنی بالاتر و هزینه کمتر، یکی از جذابترین مسیر ترکیبی صادراتی نسبت به سایر شقوق حمل و نقل می‌باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار