اراک؛

لزوم یکپارچگی مسلمانان برای تغییر مدیریت حج

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به این که اداره حج از عهده رژیم آل سعود بر نمی آید خواستار اتحاد مسلمانان برای تغییر در مدیریت حج شد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک آیت الله دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در واکنش به اولین سالگرد حادثه منا و شهادت بیش از 4300 زائر بیت الله الحرام گفت : فاجعه منا نشان داد که رژیم آل سعود صلاحیت برگزاری و مدیریت مناسک حج را ندارد و با توجه به اتفاقاتی که در چند سال گذشته در این سرزمین مقدس حادث شده، ناتوانی رژیم سعودی بر همگان روشن است و باید این رژیم نسبت به عملکرد خود پاسخگو باشد.
 امام جمعه اراک ادامه داد: بسیاری از مشکلات پیش روی حاجیان ، ناشی از کوتاهی ماموران سعودی بود چرا که این حادثه بیش از سه ساعت به طول انجامیده و آنان حتی از رساندن آب به مصدومان خودداری کردند که این مهم نشان از بی تدبیری و بی تفاوتی مسئولان برگزار کننده حج در عربستان است.
 عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه بی تفاوتی وهابیت به جان انسان ها در این حادثه خونین به همه دنیا ثابت شد ، افزود : مسلمانان جهان باید علیه آل سعود و فرقه ضاله وهابیت بسیج شوند.
آیت الله دری ، رژیم آل سعود را غده سرطانی جهان اسلام معرفی کرد و گفت: حمله مستقیم به کشور یمن و تجهیز و حمایت رژیم صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین و حمایت از گروهک های تکفیری علیه ملت مظلوم سوریه و عراق بخشی از کارنامه ننگین آل سعود در چندسال گذشته است
از 461 شهید حادثه منا دو شهید به نام های سید محمود شجاعی از شازند و قاسم قنبری از خمین مربوط به استان مرکزی است.
انتهای پیام / ف
برچسب ها: اراک ، دری ، حادثه منا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.