شریک انتخاباتی هیلاری کلینتون در یک سخنرانی به شدت از ترامپ و موضع نامشخص وی در قبال توافق ایران انتقاد کرد.

ادعای کین: ترامپ نمی‌داند با تهدید تهران علیه صلح و ثبات خاورمیانه چطور برخورد کند
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از «جوئیش ژورنال،» «تیم کین،»  نامزد معاونت هیلاری کلینتون به عنوان رئیس‌جمهور احتمالی آینده آمریکا، در ادعا کرد: دونالد ترامپ نمی‌داند چطور باید با تهدید ایران علیه صلح و ثبات خاورمیانه برخورد کند. 

او در یک سخنرانی با موضوع امنیت ملی  در «ویلمینگتن» کارولینای شمالی گفت: نمی‌دانیم ترامپ قصد انجام چه اقداماتی را در ارتباط با ایران دارد، و اگر صادقانه بخواهم بگویم خود او نیز نمی‌داند. 

سناتور ایالت ویرجینیا در ادامه ترامپ را به استهزا گرفت و گفت: او نیروهای قدس ایران را با کردهای این کشور اشتباه می‌گیرد. 

وی سپس در خصوص مذاکرات و توافق ایران و نقش خود و کلینتون در به ثمر رسیدن آن مدعی شد: در سایه ائتلاف جهانی برای تحریم ایران که هیلاری کلینتون در آن نقش مؤثری داشت و سپس مذاکراتی که باز هم وی آغازگر آن‌ها بود، رئیس‌جمهور اوباما سرانجام توانست به توافق تاریخی دست یابد که به کمک آن بدون شلیک حتی یک گلوله، برنامه هسته‌ای ایران متوقف شد.

وی افزود: من به همراه «باب کورکر،» سناتور جمهوری‌خواه، برای تنظیم لایحه‌ای که بتواند روند سازنده بررسی این توافق در کنگره را فراهم کند، تلاش زیادی کردم. روندی که در نهایت باعث شد ما دست بالا را در مذاکرات داشته باشیم.

بنابر این مطلب، در هفته‌های اخیر در پی انتشار گزارشهایی مبنی بر توافقی محرمانه در خصوص در نظر گرفتن معافیت‌های برجامی برای تهران و پرداخت 400 میلیون دلار به ایران در ازای آزادی زندانیان آمریکایی، ترامپ بار دیگر برجام را مورد انتقاد شدید قرار داد. وی مدعی شد این توافق مسیر دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای را هموار کرده است. 

ترامپ در یک سخنرانی انتخاباتی در ماه گذشته میلادی مدعی شد: کلینتون در کمک به توافقی که سرانجام برای تهران 400 میلیون دلار به همراه داشت که به احتمال زیاد خرج حمایت از تروریسم خواهد شد، ثابت کرد مناسب تصدی کرسی ریاست‌جمهوری آمریکا نیست.

وی روز دوشنبه نیز در گفتگویی با اتحادیه کارگران در اوهایو گفت: در نتیجه توافق ایران، اسرائیل نابود خواهد شد. تنها در صورتی می‌توان مانع این رخداد شد که من به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا انتخاب شوم.

بنابر این مطلب، موضع ترامپ در قبال توافق هسته‌ای ایران همواره مبهم بوده است. هنوز مشخص نیست در صورتی که وی پاییز امسال موفق به ورود به کاخ سفید شود، چه برخوردی با این توافق خواهد داشت.

وی در ماه مارس (31 روز منتهی به 13 فروردین) در کنفرانس سیاست آی‌پک (کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل) ادعا کرده بود: اولویت درجه یک من از بین بردن توافق فاجعه‌بار ایران است. 

در حالی که وی در ماه اوت (31 روز منتهی به 10 شهریور 94) سال 2015 گفته بود به طور جدی برای پیشرفت توافق ایران تلاش خواهد کرد. وی ادعا کرده بود: ما توافقی بد داریم. مایلم در دوران زندگی خود توافق‌های بد را به توافق‌های خوب تبدیل کنم.

انتهای پیام/    
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار