عبدالله عبدالله رئیس اجرایی حکومت وحدت‎ملی افغانستان گفت که احمد شاه مسعود در سال های مقاومت به تنهایی کاری انجام که اکنون ناتو با حضور ده‎ها کشور انجام می دهد.

عبدالله: احمدشاه مسعود به تنهایی کاری انجام داد که اکنون ناتو انجام می دهدبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، همایش که در گرامیداشت احمدشاه مسعود در کابل برگزار شده بود، علاوه بر رییس اجرایی حکومت افغانستان، شماری از مقام های حکومتی و سران جهانی شرکت کرده بودند

دفتر مطبوعاتی ریاست اجرایی با نشر خبرنامه ای گفته است که در این همایش عبدالله با تسلیت گفتن سالروز ترور احمدشاه مسعود، یاد و خاطره تمامی کشته شدگان به ویژه کشته شدگان نیروهای مسلح و حملات انتحاری را گرامی داشت.

عبدالله در صحبت های خود احمدشاه مسعود را یک شخصیت متعهد، هدفمند، پرهیزگار، مستقل و دارای خط مبارزاتی روشن برای نجات کشور خوانده و تاکید کرد خط مبارزاتی و اهداف احمدشاه مسعود در دوره‌های مختلف مبارزه روشن بود.

ریيس اجرایی افغانستان در ادامه سخنان خود تاکید کرده که هنوز آرمان احمدشاه مسعود و کشته شدگان کشور به صورت کامل تحقق نیافته و هنوز به وسط راه هم نرسیده ‎ایم.

وی افزود: گروه جهل و نفاق و ستم و ترور هنوز به تلاش‌های قهقرایی خویش برای مقهورساختن آزادی، عدالت و انسانیت ادامه می دهد.

عبدالله با تاکید بر نقش پیروان احمدشاه مسعود در دفاع از کشور و تامین صلح و ثبات گفت که این رهروان در خط مقدم مبارزه علیه تروریسم و دفاع از نوامیس ملی قرار دارند.

همچنین عبدالله با اشاره به توان و قدرت نظامی احمدشاه مسعود گفت که او به تنهایی برای سالیانی متمادی در برابر نیروهای جهل و ترور مبارزه کرد و اجازه اشغال کشور را نداد.

به گفته عبدالله،‌ احمدشاه مسعود به تنهایی کاری را در مقابل طالبان انجام داد که اکنون ناتو و ائتلاف بین المللی با حضور ده‌ها کشور انجام می دهد.

رئيس اجرایی درباره علاقه وافر احمدشاه مسعود به علم، فرهنگ و تاریخ سرزمین افغانستان گفت: احمدشاه مسعود از فرهنگ، علم و تاریخ این سرزمین برداشتی عمیق داشت و هرلحظه‌ که فرصت می‎یافت حافظ را باز می‌کرد، مولوی می ‌خواند، سعدی را ورق میزد و از شعر بیدل می‎پرسید.

احمد شاه مسعود از بزرگان دوره جهاد و مقاومت مجاهدین در برابر جنگجویان طالبان و القاعده و پیش از آن بود، او در ۱۸ سنبله ۱۳۸۰ از سوی دو تروریست عرب که خود را خبرنگار معرفی کرده بودند، در ولسوالی خواجه بهاء‎الدین ولایت تخار ترور شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار