معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: 36هزار و 200 تن محصول باغی شامل میوه های تابستانه در این استان تولید شد.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ شهرام عسکری گفت: این میزان محصول در بیش از پنج هزار هکتار باغ در مناطق گرمسیری و سردسیری کهگیلویه و بویراحمد تولید شد.

وی اظهار کرد: هم اکنون عملیات برداشت 20 هزار تن محصول لیموترش در سه هزار هکتار، 15 هزار تن میوه های هسته دار تابستان در سطح یکهزار و 200 هکتار باغ و یکهزار و 200 تن زیتون در سطح 730 هکتار باغ های این استان در حال انجام است.

عسکری بیان کرد: میزان تولید محصول لیموترش و میوه های هسته دار تابستانه در کهگیلویه و بویراحمد نسبت به مدت مشابه سال گذشته 10 درصد افزایش داشته و تولید محصول زیتون نیز نسبت به پارسال 2 برابر شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تبدیل 26 هزار هکتار از زمین های شیبدار به باغ از برنامه افزایش تولید محصولات باغی در این استان است.

عسکری افزود: این میزان زمین برای احداث باغ در برنامه ششم توسعه در مناطق گرمسیری و سردسیری کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شده است.

وی اظهار کرد: در این طرح زمین های شیبدار مناطق گرمسیری برای احداث باغ های انگور، انجیر و گل محمدی نیز برای مناطق سردسیری در نظر گرفته شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد واگذاری زمین های شیبدار، اعطای نهال، اجرای گودبرداری و تشکیل تعاونی را از جمله تسهیلات در نظر گرفته شده برای احداث باغ در زمین های شیبدار بیان کرد.

عسکری افزود: اجرای این طرح نقش اثرگذاری در کارآفرینی و افزایش تولیدات کشاورزی این استان دارد.

وی بیان کرد: بیش از 41 هزار هکتار باغ در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

عسکری گفت: سالیانه 214 هزار تن انواع مرکبات، سیب و میوه های هسته دار در این استان تولید و روانه بازارهای مصرف می شود.

وی با بیان این که کهگیلویه و بویراحمد 11 هزار و 560 هکتار باغ دارد که هنوز به مرحله ثمردهی نرسیده است، تصریح کرد: تولید محصولات باغی این استان در سال های آینده افزایش چشمگیری خواهد یافت.

وی اظهار کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد 270 هزار هکتار زمین کشاورزی دارد.



انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.