معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی کشور گفت: فاز دوم مجتمع پتروشیمی ایلام نیمه اول سال 96 وارد مدار تولید می شود.

 به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ مرضیه شاهدایی در دیدار با محمدرضا مروارید استاندار ایلام گفت: این فاز شامل واحد الفین و واحد شیرین سازی خوراک پتروشیمی است که وارد مدار تولید خواهد شد.

وی با بیان اینکه در یکسال گذشته روند پیشرفت فیزیکی طرح های در دست اجرا در استان سرعت خوبی داشته است،افزود: با بهره برداری کامل از این طرح ضمن تامین خوراک مجتمع شاهد تزریق اتیلن و افزایش ظرفیت تولید اتیلن هم باشیم.

شاهدایی در خصوص کمبود خوراک مجتمع پتروشیمی گفت: میزان تولید اتیلن در مجتمع عسلویه کم است و برای تامین خوراک مجتمع های بالادستی با محدودیت مواجه هستیم که امیدواریم با تکمیل واحد شیرین سازی، مشکل خوراک مجتمع پتروشیمی ایلام برطرف شود.

معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی کشور در خصوص مجتمع ان جی ال دهلران نیز یادآور شد: 90 درصد سرمایه گذاری اجرای این پروژه توسط صندوق بازنشستگی کشوری و 10 درصد نیز توسط شرکت ملی پتروشیمی ایران انجام می شود که امیدواریم تا یکی دو ماه آینده شاهد آغاز عملیات اجرایی آن باشیم.





 انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.