رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری گفت: فروش 70 درصدی سهم شهرداری از اراضی بزرگ مقیاس منطقه 22 راهبردی اشتباه بود كه باید به تامین سرانه‏ های فرا منطقه‏ ای اختصاص می‏ یافت.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد سالاری امروز در حاشیه دیدار با شورایاران و مسئولین مدیریت شهری این منطقه ضمن تاکید بر اینکه شورایاران از سرمایه ‏های اجتماعی شهر هستند اظهار داشت: تصمیم‏گیری‏ های مدیریت شهری می ‏بایست مبتنی برنظرات دیده ‏بانهای شهری باشد به همین دلیل شورایاران در شهر تهران در تصمیم‏گیری‏ ها و تصمیم‏ سازی‏ها ی درست مدیریت شهری نقشی قابل توجه داشته اند.شورایاران به عنوان معتمدان محلات بدون هیچ گونه چشم داشت مالی بهترین و كارآمدترین كارشناسان مدیریت شهری در حوزه برنامه ریزی برای شهر هستند.

وی  در ادامه حضور خود در منطقه ۲۲ به بازدید از تصفیه خانه در حال احداث دریاچه خلیج فارس  و مسیر های ایجاد شده در پیرامون دریاچه و همچنین پروژه تونل شهدای غزه و ادامه بزرگراه حکیم و پروژه هزار و یک شب پرداخت.

وی در حاشیه این بازدیدها  با اشاره به مشکلات موجود در منطقه 22  گفت: یكی از مهمترین چالشهای منطقه عدم دسترسی كافی ساكنان آن به وسایل نقلیه عمومی از جمله مترو و بی آر تی است و از آنجاییکه بسیاری از پروژه های فرا منطقه‏ ای در حوزه‏ های خدماتی ، تجاری و تفرجگاهی در منطقه 22 مستقر هستند و در حقیقت این منطقه قطب گردشگری پایتخت خواهد بود،  توسعه حمل و نقل عمومی برای استفاده شهروندان تهرانی از فرصتهای فراهم شده در منطقه از ضروریات انكارناپذیر است.

این عضو شورا همچنین با بیان اینکه سرانه های خدماتی منطقه پایین است و با اشاره به اینکه فضاهای آموزشی منطقه 22 در وضعیت مطلوب نیست گفت:  مدیریت شهری در فرایند ساخت و سازهای گسترده منطقه 22 به الزام ایجاد فضاهای آموزشی دقت كافی نكرده است و می‌بایست آموزش و پرورش و ‌شهرداری با مشاركت بخش خصوصی و تعاونی‏ها ، كمبود سرانه فضاهای آموزشی منطقه را جبران كنند. همچنین باید توجه کرد، ایجاد فضاهای آموزشی در منطقه 22 برای سرمایه گذاری بخش خصوصی، خود یك فرصت است.

سالاری در ادامه به یكی دیگر از مشكلات منطقه 22  که عدم اتصال به شبكه فاضلاب است اشاره و تاکید کرد: اجرای طرح جامع آب و فاضلاب بعنوان یک اقدام مهم زیرساخت در این منطقه و از ضروریات می‏‌باشد.

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر با اعلام اینکه ساکنان منطقه 22 فاقد شبکه بهداشت هستند ادامه داد: این منطقه یكی از فرصتهای كم نظیر برای توسعه مراكز علمی و فناوری و ایجاد اشتغال می‏باشد و همچنین با توجه به گستردگی فضای سبز و پاركهای منطقه ‏ای، ایجاد تصفیه خانه و تامین آب جهت آبیاری یكی از ضروریات نگهداشت فضای سبز منطقه است چرا که ۴۶ درصد سطح منطقه فضای سبز است. البته مدیریت آبهای سطحی و استفاده از پساب تصفیه شده در تامین آب دریاچه باید مد نظر قرار گیرد.

سالاری در ادامه بررسی مشكلات منطقه 22 عنوان كرد:این منطقه می‏توانست به عنوان الگوی توسعه پایدار در سطح كشور باشد اما فروش پروژه‏ های مشاركتی این منطقه ،یك راهبرد اشتباه در مدیریت شهری بوده است چراکه از محل پروژه‏ های مشاركتی این منطقه می‏توانستیم بخش عمده‏ ای از درآمدهای پایدار شهر تهران را تامین كنیم.

وی ادامه داد : فروش 70درصدی سهم شهرداری از اراضی بزرگ مقیاس منطقه راهبردی اشتباه بودكه می‏ بایست به تامین سرانه‏ های فرا منطقه‏ ای اختصاص می‏ یافت.

سالاری در بازدید از پروژه ادامه بزرگراه شهید حکیم ، تونل شهدای غزه و تقاطع های غیرهمسطح این مسیر گفت بهره برداری این پروژه بهبود و روانسازی ترافیک در پهنه غربی پایتخت را فراهم خواهد نمود و این پروژه از ضروریات توسعه شبكه معابر است. بهره‌برداری از تونل شهدای غزه از بار ترافیكی بزرگراه شهید حكیم و مسیرهای منتهی به غرب پایتخت می‌كاهد.با پیشرفت 83درصدی پروژه های احداث ادامه بزرگراه شهید حکیم و تونل شهدای غزه شمارش معكوس ‌برای‌ افتتاح این شریان حیاتی شرقی و غربی در پایتخت آغاز شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار