در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد:

تهدیدی برای تغییر آب دریاچه خلیج فارس وجود ندارد/ مسئولان گزارش خود را ارسال کنند

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران گفت: بر اساس استانداردهای تعریف شده تا به امروز هیچ گونه تهدیدی در خصوص تغییر آب دریاچه بر روی نمودارها مشخص نشده است.

هیچ گونه تهدیدی برای تغییر آب دریاچه خلیج فارس وجود ندارد/ مسئولان گزارش خود را ارسال کنندرحمت الله حافظی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به آخرین وضعیت دریاچه مصنوعی خلیج فارس، اظهار داشت:  بر اساس گزارش های به دست آمده در خصوص وضعیت دریاچه مصنوعی خلیج فارس قرار است که دانشگاه صنعتی شریف نمونه برداری هایی از سطح و عمق دریاچه انجام دهد.

وی با بیان اینکه گزارش هایی مبنی بر نگرانی مردم در خصوص وضعیت این دریاچه به کمیسیون سلامت منتقل شده است، افزود: در راستای رفع این نگرانی از مسئولان مربوطه درخواست کردیم تا گزارشی در خصوص وضعیت این دریاچه به ما ارایه دهند.

حافظی با بیان اینکه این نمونه برداری ها توسط کارشناسان مورد مطالعه و بررسی قرار می گیرد و همچنین کیفیت آب دریاچه بر روی نمودار و منحنی ها مشخص می شود، تصریح کرد: بر اساس استانداردهای تعریف شده تا به امروز هیچ گونه تهدیدی در خصوص تغییر آب دریاچه بر روی نمودارها مشخص نشده است.

وی با اشاره به برنامه شهرداری تهران برای نصب یک فواره با ارتفاع 100 متر در وسط دریاچه مصنوعی خلیج فارس، افزود: مقدمات خرید این فواره فراهم و همچنین تجهیزات آن وارد کشور شده است.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: بر اساس مطالعات انجام شده مشخص شده که فشار این فواره ممکن است به کف دریاچه آسیب وارد کند، به همین دلیل در حال بررسی هستند تا با عایق بندی جلوی آسیب به کف دریاچه را بگیرند.

حافظی با بیان اینکه با نصب فواره بخشی از اکسیژن به آب از این طریق صورت می گیرد، گفت: تمامی این موضوعات در حال بررسی است.

وی با تاکید بر اینکه تاکنون تهدیدی در خصوص این دریاچه احساس نشده است، گفت: بدون شک اگر تهدیدی در خصوص دریاچه مصنوعی خلیج فارس احساس کنیم به مدیریت شهری تذکر خواهیم داد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تامین آب برای این دریاچه تصریح کرد: از طریق لوله 2 یا3 کیلومتر بالاتر از منبع آب دریاچه تامین می شود به همین دلیل بعید می دانم آبی که برای کشاورزی مصرف می شود تهدیدی برای مزارع باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار