معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: پرداختن به مشکلات مذهبی حجاج از طریق شعر و جریان سازی فرهنگی در این زمینه یکی از اهداف این کنگره است.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت السلام والمسلمین حسن موذنی معاون فرهنگی و اموراجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران در اختتامیه کنگره  ملی شعر شهدای منا که امروز (چهارشنبه)برگزار شد با قرائت پیام  حجت السلام و المسلمین محمدعلی شهیدی رئیس  بنیاد شهید و امور ایثارگران، اظهار داشت: "استفاده از قالب های هنری در به تصویر کشیدن فرهنگ یک ملت به ویژه در حوزه ارزشی و آرمان های مقدس انسان هایی که با رشادت و شهامت و گذشتن از جان و  مال خود در راه حفظ و پاسداری از آن کوشیدند امری خطیر و  ارزشمند  است. شهدا و ایثارگرانی که نهایت ایثار، اوج مظلومیت، انتهای پاک بازی و منتهای توکل را رقم زدند. 

وی در ادامه افزود: شهدای مظلوم و قربانیان فاجعه منا در سفری معنوی با اقدامات شیطانی آل سعود جان باختند و شهد شهادت را نوشیدند. به یقین با ابزار هنر می توان یاد و خاطره آن انسان های وارسته و از سویی جنایات نابخشودنی این دولت دست نشانده و وابسته به استکبار جهانی را برای نسل امروز و آینده به خوبی نشان داد و زنده نگه داشت. 

حجت السلام والمسلمین موذنی با تأکید بر اینکه «کنگره ملی شعر شهدای منا» که در جهت استفاده موثر از توان و ظرفیت شاعران، ادیبان و خانواده معزز شهدا و ایثارگران طرح ریزی شده است، تصریح کرد: بی تردید در کمک به خلق آثار هنری و  همفکری با هنرمندانی که فکر و قلمشان می تواند در ترویج فرهنگ ایثار، شهادت و نشان دادن جانفشانی انسان های نیکو خصال، متعهد و معتقد در برابر اقدامات جنایتکارانه موثر باشد، اقدامی است بسیار ارزشمند که با استمرار و برنامه ریزی منجر به تولید آثار فاخر بیشتری خواهد شد."

وی افزود: پرداختن به مشکلات مذهبی حجاج از طریق شعر و جریان سازی فرهنگی در این زمینه یکی از اهداف این کنگره است و با شناخت استعدادهای ادبی به این قضیه پرداخته شده است.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: برگزاری مراسم برای شهدای منا در سطح استان ها انجام شده است و ما روز یکشنبه در سطح کشور دعای عرفه را با یاد شهدای منا برگزار خواهیم کرد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار