ارومیه؛

اجرای فعالیت ها با مدیریت جهادی در منطقه آزاد ماکو

استاندار آذربایجان غربی گفت: طرح های اساسی اجرا شده در منطقه آزاد ماکو با مدیریت جهادی صورت می گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، قربانعلی سعادت در چهارمین جلسه شورای مدیریت و برنامه ریزی استان که با حضور مدیر عامل، معاونین و مدیران سازمان منطقه آزاد ماکو و مدیران کل استان و مسئولان محلی ترتیب یافت با اعلام این مطلب اظهار داشت: این فعالیت ها برای توسعه زیرساخت ها و آبادانی منطقه آزاد صورت می گیرد.

وی با ابراز رضایت از فعالیت های انجام یافته در این منطقه خاطر نشان کرد: منطقه آزاد ماکو با تولید محصولات و صادرات آن در لبیک گویی به فرمان مقام معظم رهبری در اجرای طرح اقتصاد مقاومتی طرح های خوبی را با کمک نیروهای بالنده شروع کرده است.

استاندار با اشاره به این که در این منطقه در سه سال گذشته 166 میلیارد تومان هزینه شده است، تصریح کرد: برای سال 95 هم برای منطقه آزاد ماکو 185 میلیارد ریال بودجه مصوب شده است که برابر با رقم کل اعتبارات و بودجه استان آذربایجانغربی است.

سعادت با دعوت از مدیران این منطقه برای پیگیری جدی اقدامات طرح های اقتصاد مقاومتی در منطقه آزاد ماکو، از اعلام آمادگی سرمایه گذار برای آغاز طرح راه آهن ایران و ترکیه خبرداد و افزود: اجرای این طرح با سرمایه گذاری مشترک ایران و اسپانیا از طریق سه شرکت صورت خواهد گرفت.

استاندار آذربایجان غربی در ادامه با اشاره به قوانین مناطق آزاد با تاکید بر اداره کرد این مناطق بر طبق قانون خاطر نشان کرد: ادارات و نهادهای مستقر در این منطقه ضمن رعایت قانون و مقررات باید در انتصابات مدیران با منطقه آزاد ماکو تعامل و هماهنگی داشته باشند.

سعادت به تلاش دولت برای حل و فصل مشکلات روستایی اشاره کرد و گفت: آسفالت راه های روستایی، اجرای طرح های هادی روستایی، گاز رسانی روستایی و آب آشامیدنی از جمله مواردی است که برای رفع کمبودها دراین رابطه تلاش می شود.

استاندار آذربایجان غربی همچنین به افتتاح 180 خانه بهداشت روستایی با حضور وزیر بهداشت اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: 100 مرکز بهداشت روستایی تا پایان سال جاری در استان به اتمام رسیده و 100 مرکز بهداشتی درمانی هم در سال آینده در روستاهای استان شروع خواهد شد.

در این جلسه فرمانداران ماکو و شوط و معاون فرماندار پلدشت و مدیر کل گمرک بازرگان گزارشی از اقدامات انجام شده و همچنین درخواستهای خود را در این جلسه مطرح کردند.

شایان ذکر است قبل از شروع این جلسه استاندار آذربایجان غربی به همراه اعضای شورای برنامه ریزی و توسعه استان از آخرین وضعیت طرحهای در دست اجراء و همچنین از واحدهای تولیدی و سرمایه گذاری در منطقه آزاد ماکو بازدید کردند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.