لاوروف و دی میستورا بحران سوریه را بررسی کردند

وزیر خارجه روسیه و نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه درباره تازه‌ترین تحولات سوریه و راههای حل سیاسی بحران این کشور گفتگو کردند.

لاوروف و دی میستورا بحران سوریه را بررسی کردند
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس روسیه، وزیر امور خارجه روسیه و نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه  تازه ترین تحولات سوریه و راههای حل سیاسی بحران این کشور را بررسی کردند.

سرگئی لاوروف و استفان دی میستورا در این دیدار که پنجشنبه شب در هتلی در ژنو برگزارش شد راههای اجرای کامل توافقنامه ترک مخاصمه (اجرای آتش بس) در سوریه، گسترش دامنه ارسال کمک های بشر دوستانه به مناطق بحرانی و از سرگیری گفتگوهای سیاسی برای حل بحران سوریه را مورد بررسی قرار دادند.

 لاوروف و دی میستورا همچنین تلاش های جاری برای تشکیل دور جدید گفتگوهای صلح بین نمایندگان دولت و مخالفان سوریه در ژنو را بررسی کردند .دو طرف پیش از این اواخر ماه اوت در ژنو دیدار کرده بودند.

گفتنی است سرگئی لاوروف و جان کری،  وزیران امور خارجه روسیه و آمریکا نیز در گفتگویی تلفنی زمینه های تقویت همکاری دو کشور برای کاهش درگیری و  خشونت، افزایش ارسال کمک های انسانی و از سرگیری گفتگوها برای حل سیاسی بحران سوریه را بررسی کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار