کشتارگاه ‌های دام در همه استان‌ها برای روز عید قربان فعال است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، مهدی خلج ، رئیس سازمان دامپزشکی کشور در حاشیه بازدید از پژوهشکده شمال انستیتو پاستور ایران در آمل با بیان اینکه مراکز عرضه و ذبح دام عید قربان در سراسر کشور آمادگی کامل دارند گفت :کشتارگاه‌های دام در استان‌ها برای روز عید قربان فعال است و غیر از فضای کشتارگاهی، فضاهای مجاز تحت نظر نیروهای نظارت بر موارد بهداشتی و ذبح شرعی برای رفاه حال مردم در نظر گرفته شد.

وی افرود: مردم می‌توانند برای اطمینان سلامت دام از مراکز معتبر و تحت نظارت کارشناسان سازمان دامپزشکی قربانی خود را تهیه کنند.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور از مردم خواست تا دام‌های ویژه عید قربان را در مراکز و جاهای مشخص قربانی کنند تا آلودگی‌های زیست‌محیطی و بیماری‌های واگیردار به انسان منتقل نشود.

مهدی خلج گفت : با همکاری نهادها و دستگاه‌ها اماکن خاص جمع‌آوری دام قربانی و فروش آنها توسط اکیپ‌های معتبر که سلامت‌شان مورد تأیید است شناسایی شد تا مردم علاوه بر خریداری دام‌های سالم آنها را در محل‌های مناسب که موجب آلودگی زیست محیطی، آلودگی‌هایی برای ایجاد بیماری به انسان و مخاطرات بهداشتی نشود، ذبح کنند.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور افزود: برای تأمین دام‌های مورد نیاز عید قربان که از سوی مردم قربانی شوند هم‌اکنون محدویتی در کار نیست.

خلج بابیان اینکه ما ۲۰ میلیون دام عشایر در مرزها وجود دارد، گفت : سالیانه ۴۶ درصد دام در کشور کوچ روی دارند و این موضوع در کنار محاسن دیگری که عشایر برای کشور دارند، می‌توانند عوامل بیماری‌زا را در کشور جابجا کنند.

وی با بیان اینکه واکسیناسیون دام سبک رایگان است افزود : از ۱۵ شهریور بهای واکسن دام سنگین را باید مردم و دامداران پرداخت کنند.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه تاخیر در هر واکسیناسیون منجر به شیوع بیماری می‌شود گفت : مبلغ هر واکسن برای هر رأس دام چهار هزار تومان است.

خلج گفت : پنج میلیون رأس دام  در سراسر کشور تا پایان مهرماه امسال واکسینه می شود و برای بیماری‌ طاعون تاکنون ۱۸ میلیون دام واکسینه شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.