نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از وضعیت فعلی کشورش انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دونالد ترامپ -- نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا -- در گفت و گوی اختصاصی تلفنی با لری کینگ، مجری شبکه تلویزیونی راشا تودی گفت: ما نبایستی وارد جنگ عراق می شدیم اما باراک اوباما همه نظامیان را از عراق خارج کرد و این کار همانند شلیک تیر خلاص به نظام بود و در نهایت هم دیدیم که گروه تروریستی داعش شکل گرفت و حالا اعضای این گروه در بیست و شش تا بیست و هشت کشور جهان حضور دارند و این وضع فاجعه بار است.

ترامپ در ادامه افزود: تاکنون ما حدود شش تریلیون دلار برای این جنگ ها صرف کرده ایم. با این پول می توانستیم کشورمان را دو مرتبه بازسازی کنیم. نتیجه این وضع نیز آن بوده است که در موقعیت بسیار بدی قرار گرفتیم. 

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه چه برنامه هایی برای مقابله با گروه تروریستی داعش دارد؟ گفت: من برای کارهایی که می خواهم انجام دهم برنامه های بسیار جدی دارم. من خسته شده ام از اینکه سیاستمداران جلوی دوربین ظاهر شوند و به دشمنان ما بگویند دقیقا می خواهند چه کار کنند یا چه زمانی می خواهند از صحنه خارج شوند؛ شبیه نوع خروج ما از عراق که فاجعه بار بود. ما از پانزده سال پیش درگیر این جنگ هستیم. به نظر می رسد این جنگ برای همیشه ادامه خواهد داشت و کل منطقه خاورمیانه (غرب اسیا) را فراخواهد گرفت.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار