رئیس انجمن علمی فیزیوتراپی ایران گفت :اعضای هیئت مدیره انجمن فیزیوتراپی متفق القول پای مطالبات فیزیوتراپیست های کشور ایستاده اند و تلاش می کنیم با تعامل و گفتمان با مسئولین وزارت بهداشت و کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، مطالبات به حق فیزیوتراپیست ها را پیگیری کنیم.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  محمد علی محسنی بندپی رئیس انجمن علمی فیزیوتراپی ایران در مراسم روز جهانی فیزیوتراپی ایران که روز در محل سازمان نظام پزشکی برگزار شد ،اظهارداشت: اعضای هیئت مدیره انجمن فیزیوتراپی متفق القول پای مطالبات فیزیوتراپیست های کشور ایستاده اند و تلاش می کنیم با تعامل و گفتمان با مسئولین وزارت بهداشت و کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، مطالبات به حق فیزیوتراپیست ها را پیگیری کنیم.

وی با عنوان این مطلب که دکترای حرفه ای فیزیوتراپی(DPT) یک مسئله جهانی است، گفت: فیزیوتراپیست ها به این مدرک نیاز ندارند، بلکه این نیاز جامعه است که از چنین حقی برخوردار شود.

محسنی بندپی با تاکید بر اینکه دکترای حرفه ای فیزیوتراپی همچنان اولویت نخست فیزیوتراپیست های کشور است، افزود: داشتن دکترای حرفه ای فیزیوتراپی، یک موضوع صنفی نیست بلکه یک برنامه آموزشی جهانی است.

وی از مکاتبه با رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و همچنین ملاقات با رئیس کمیسیون اصل نود مجلس برای پیگیری مطالبات جامعه فیزیوتراپی خبر داد و گفت: روش پیگیری مطالبات نباید اعتراض گونه باشد.

رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران با اشاره به اختلاف پرداختی حقوق فیزیوتراپیست ها در ایران و کشورهای همسایه، افزود: حقوق یک فیزیوتراپیست با درجه استادیاری در دوبی ۱۱ هزار دلار است اما این رقم در ایران ۱۵۰۰ دلار است.

محسنی بندپی با عنوان این مطلب که حقوق فیزیوتراپیست ها با تورم جلو نمی رود، گفت: متاسفانه در برخی کلینیک ها فیزیوتراپی، همکاران جوان ما با حقوق های پایین جذب کار می شوند.

وی افزود: انتظار می رود تا دو سال آینده، رشته فیزیوتراپی مانند سایر رشته های پزشکی، تخصصی تر شود.

در پایان از دکتر امین نوروزی فیزوتراپیست کاروان سرافراز المپیک جمهوری اسلامی  تقدیر و تشکر به عمل آمد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.