لرستان؛

مجازنبودن مدارس دولتی لرستان به دریافت شهریه

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان گفت: مدارس دولتی به هیچ عنوان مجاز به دریافت شهریه از دانش آموزان نیستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛ شاهرخی با تاکید بر اینکه موضوع نظارت در استان باید با جدیت در دستور کار قرار گیرد گفت : در این راستا باید کار نظارت بر اصناف، مراکز عرضه، دستگاههای مختلف همواره مدنظر باشد.

وی با بیان اینکه کار نظارت بر عرضه کالاهای سلامت محور باید به طور ویژه صورت گرفته و این امر در اولویت قرار گیرد افزود: در این زمینه سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف و به ویژه دانشگاه علوم پزشکی لرستان ورود جدی در این زمینه داشته باشند.

معاون ساسی امنیتی استانداری لرستان در ادامه سخنان خود بر لزوم نظارت بر فرآیند تولید و عرضه آرد و نان در استان تاکید کرد و گفت: همچنین با توجه به فرا رسیدن فصل بازگشایی مدارس باید نظارت های لازم در زمینه فعالیت مراکز عرضه کالاهای مورد نیاز دانش آموازن صورت گیرد و بازرسی ها در این زمنیه تشدید یابند.

شاهرخی در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه دانشگاه علوم پزشکی استان به کمک سایر دستگاهای متولی نیز باید نسبت به جمع آوری داروهای غیر مجاز و غیر استاندارد به خصوص در باشگاههای بدنسازی اقدام کند گفت: این داروهای غیر مجاز در برخی داروخانه ها و باشگاههای استان توزیع می شود که باید با جدیت بیشتری نسبت به جمع آوری آنها اقدام شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بحث عرضه کالای قاچاق در استان اشاره کرد و افزود: بحث عرضه کالای قاچاق یک موضوع فرا ملی بوده و همه کشورها از جمله کشورایران نیز با آن مواجه است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان با تاکید بر اینکه در این راستا از دستگاههای اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی استان خواسته شده که برنامه ریزی لازم را برای مبارزه با عرضه کالای قاچاق در استان داشته باشند گفت: همچنین این دستگاهها باید نسبت به شناسایی باندها، انبارها و شبکه های توزیع کالای قاچاق در استان باید اقدام و این انبارها را پلمپ کنند.

شاهرخی به بحث دریافت شهریه توسط برخی مدارس در استان از دانش آموزان اشاره کرد و گفت: در این راستا هیچ مدرسه دولتی مجاز به دریافت شهریه از دانش اموزان نبوده مگر اینکه انجمن و اولیا این مدراس تصمیم به کمک به مدارس داشته باشند.

وی با بیان اینکه مطابق قانون تنها مدارس خاص مانند تیزهوشان، نمونه دولتی می توانند نسبت به دریافت شهریه از دانش آموزان اقدام کنند افزود: همچنین شورای نظارت شهریه نیز باید نظارت لازم را در بحث مدارس غیر انتفاعی و میزان شهریه دریافتی توسط این مدارس داشته باشد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.