کتاب «دریا خانم» دربردارنده خاطرات هشت مقطع مختلف از زندگی آذر علامه زاده همسر شهید رضا جلیلوند را به تصویر می‌کشد.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ «دریا خانم» عنوان کتابی در حوزه دفاع مقدس  است که در سال 1388، با 141 صفحه و در قطع رقعی توسط انتشارات سوره مهر به چاپ رسید.

این کتاب دربردارنده خاطرات هشت مقطع مختلف از زندگی آذر علامه زاده همسر شهید رضا جلیلوند است و نگارش این اثر به صورت مصاحبه ی سوال و جوابی است، یعنی سید قاسم یا حسینی به عنوان مصاحبه گر و تنظیم کننده این کتاب از آذر علامه زاده که راوی کتاب است، سوالاتی را پرسیده و آن را به صورت یک کتاب گردآوری کرده است.

این کتاب هم به صورت کاغذی با قیمت 2 هزار و 600 تومان و هم به شکل گویا با قیمت دوازده هزار تومان، عرضه می شود.

خلاصه ای از زندگی آذر علامه زاده:
آذر علامه‌ زاده در بیستم آذرماه  سال 1339 در شهرستان  کازرون و در یک خانواده شانزده نفری متولد می‌ شود او هفتمین فرزند خانواده است. دوران دبستان را در مدرسه قدسی و دوران راهنمایی‌اش را در مدرسه بهبهانی کازرون سپری می‌کند. 

مشکلات زندگی و جمعیت زیاد و سنگینی مسئولیت خواهر و برادرانش او را از ادامه تحصیلات باز می‌دارد. در سن هفده سالگی به همراه خواهرش که در بوشهر زندگی می‌کند، به بوشهر می‌رود و به عنوان کارمند اداره تعاون مشغول به کار می‌شود، تا زمانی که موج انقلاب او را نیز درگیر خود می‌ کند و برای به ثمر نشستن انقلاب به مبارزه با رژیم می‌ پردازد.

او در سن نوزده سالگی با رضا جلیلوند که کارمند نیروی دریایی ارتش و اهل ارومیه است، آشنا می‌شود. آن دو که هر یک از شهری با فاصله‌های دور در بندر بوشهر به هم رسیده بودند پایه‌های زندگی زیبایی را می‌ریزند، به ویژه،‌ این زیبایی با به دنیا آمدن رحیمه، فرزندشان طراوت دیگری پیدا می‌کند. اما افسوس که این زیبایی و طراوت دوام چندانی ندارد و پس از دو سال زندگی مشترک شهید جلیلوند همسرش را تنها می‌گذارد و به سوی حق می‌شتابد.

این کتاب بیشتر در خصوص مفهوم و اصل زندگی و چگونگی زندگی جنگ زده و تاثیرات جنگ بر زندگی افراد سخن می‌گوید و چینش کتاب هم که به صورت سوال و جوابی است، از جمله نکات متمایز کننده این اثر محسوب می‌‍شود.


گزارش از ملیکا نصیری



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار