نیمکت خورشیدی به نام GREEN USB SOLAR برای اولین بار در ایران و خاورمیانه ساخته شد.

حسام ابوالفتحی مخترع نیمکت هوشمند در گفت و گو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: نیمکت خورشیدی به نام GREEN USB SOLAR برای اولین بار در ایران و خاورمیانه ساخته شد.با توجه به موقعیت اقلیمی کشور از لحاظ جذب مناسب انرژی خورشیدی،این طرح قابل اجرا در مکان های عمومی چون پارک ،پیاده رو ها و ایستگاه های اتوبوس است.
  
وی ادامه داد: این نیمکت ها  برای شارژ تلفن همراه،تبلت و ایجاد  روشنایی در پارک ها کاربرد دارد و می توان آن را در هر طرحی بسته به نوع سفارش ساخت.

اولین نیمکت هوشمند خورشیدی در ایران ساخته شد

ابوالفتحی ابراز داشت: نیمکت های هوشمند خورشیدی قابلیت استفاده در ارتفاع و مجهز شدن به سیستم Wifi را  نیز دارند. 

وی تصریح کرد: ساخت سریع و تحول فوری،قیمت پایین،هزینه نگهداری بسیار کم و تبدیل برق مستقیم DC به برق 220 ولت متناوب شهری AC از مزایای این نیمکت ها است.

ابوالفتحی نیمکت های هوشمند را دارای تنوع بسیار زیادی از لحاظ شکلی و نوع مواد به کار رفته دانست و بیان داشت:پروفیل،کربن،پلی پروپلیینP.P.P ،چوب و یا حتی ترکیبی از هر کدام در ساختار این نیمکت ها کاربرد داشته و در نهایت شکل و اندازه های متفاوتی را ایجاد می کند.

اولین نیمکت هوشمند خورشیدی در ایران ساخته شد
وی تاکید کرد: انرژی خورشید همانند سایر انرژی ها به طور مستقیم یا غیر مستقیم می تواند به دیگر اشکال انرژی همانند گرما و الکتریسیته  تبدیل شود. اما موانعی چون؛ضعف علمی و تکنیکی در تبدیل به علت کمبود دانش و تجربه میدانی،متغیر بودن مقدار انرژی  به دلیل تغییرات جوی،فصول سال و جهت تابش و محدوده توزیع بسیار وسیع، موجب شده تا استفاده کمی از این انرژی صورت گیرد.

اولین نیمکت هوشمند خورشیدی در ایران ساخته شد

ابوالفتحی افزود: در عصر حاضر از انرژی خورشیدی توسط سیستم های مختلفی همچون استفاده از انرژی حرارتی خورشید برای  مصارف خانگی ،صنعتی و نیروگاهی و تبدیل مستقیم پرتوهای خورشید به الکتریسیته به وسیله تجهیزاتی به نام فتوولتائیک استفاده می شود.

وی یادآور شد:نیروگاه های خورشیدی به وسیله سلول های خورشیدی برای تامین نیروی داخلی شهری ،در نمای ساختمانها،پارک ها و ایستگاه های اتوبوس استفاده می شود و از این روش می‌توان بخش عظیمی از نیروی شهری را با هزینه بسیار  اندک و قابل جبران تامین نمود  و مازاد برق تولیدی را به شبکه برقی وصل کرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار