مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت : برخی مدارس به دلیل تعداد زیاد دانش آموزان به صورت دو شیفت و یا در کانکس برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، محمد محسن بیگی امروز در نشست شورای آموزش و پرورش استان کرمان افزود: بیش از 800 مدرسه این استان نیاز به بازسازی و بهسازی دارد.

وی از تغییر فرم لباس مدارس و ایجاد بازار برای واسطه ها را به عنوان یکی از مشکلات آموزش و پرورش دانست و خاطر نشان کرد : قرار بر این است لباس فرم هر مقطع تحصیلی به مدت سه سال و تا پایان آن مقطع تغییر نکند.
وی تصریح کرد: فرم لباس دانش آموزان مدارس کرمان در سال تحصیلی آینده از آبان یا آذرتهیه می شود تا حتی یک مورد لباس فرم نیز از خارج این استان وارد نشود.
وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اقتصاد مقاومتی گفت : باید از ظرفیت بالای استان کرمان در بخش تولید لباس فرم مدارس استفاده کنیم.
محسن بیگی افزود: رشته دوخت و طراحی لباس در تعداد زیادی از هنرستان های استان کرمان آموزش داده می شود و این آمادگی وجود دارد که بخشی از این کار به هنرستانها واگذار شود.
وی خاطرنشان کرد: توجه به رشته های فنی و مهارتی می تواند به ارتقا و رشد اقتصاد جامعه کمک کند.
وی گفت: هم اکنون تیمی متشکل از بازرسی استانداری، اداره کل صنعت، معدن و تجارت، صنف خیاطان و آموزش و پرورش به عنوان ناظر، وضعیت تولید و توزیع لباس فرم مدارس را در استان کرمان بررسی می کند.
وی افزود :
سال گذشته 562 هزار دانش آموز در مدارس استان کرمان نام نویسی کردند که 40 هزار نفر آنها در مقطع پیش دبستانی بودند.
محسن بیگی خاطر نشان کرد : احتمال افزایش پنج هزار نفری دانش آموزان در سال جاری در استان کرمان وجود دارد.
انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار