یزد؛

پیام امام جمعه یزد در آستانه عید قربان و سالروز شهادت حاجیان در فاجعه منا

آیت الله محمد رضا ناصری گفت:در این ایام که حجاج کشورهای اسلامی در مکه معظمه مناسک حج را برگزار و به فرائض دینی می پردازند، دل های مردم ایران از عملکرد ظالمانه آل سعود که خود را به غلط خادم الحرمینی معرفی می کند، خون است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: آل سعود خود را قطب عالم اسلام و خدمتگزار حجاج می داند ولی در اصل هم به بیت الله الحرام خیانت می ورزد و بجای خدمت به حجاج با مدیریت غیرصحیح بسیاری از آنها را به وادی هلاکت می کشاند و بجای محوریت عالم اسلام در دامان خود تروریست و نیروهای تکفیری می پروراند که بسیاری از مسلمانان را در عراق، سوریه و نقاط دیگر بخاک و خون بکشانند و حتی به نام اسلام مردم بی پناه یمن را بمباران می کنند و کودکان مظلوم و زنان و مردان بی دفاع را به شهادت می رسانند.

آیت الله ناصری تصریح کرد: در این روزها باید یادی کنیم از شهدای فاجعه منا که با بدرقه عزیزانشان از وطن جدا شدند و پای در سرزمینی پیامبر گذاشتند و اما به دلیل سوء مدیریت به اصطلاح خادم الحرمین و بی توجهی مسئولان آن دیار، نتوانستند حج خود را به اتمام برسانند و مظلومانه و با لب تشنه جان بجان آفرین تسلیم کردند و بی مسئولیتی خاندان سعودی در قبال مرگ قریب به هفت هزار نفر مسلمان احرام پوش فاجعه منا را همه دیدند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد ادامه داد: عجب از کشورهای به ظاهر پایبند به حقوق بشر که به لطف ریال های سعودی و دلارهای آمریکائی چشمشان را در برابر حق و حقیقت می بندند و مرگ انسان ها بلکه کودکان را در یمن به هیچ می انگارند .

آیت الله ناصری گفت: در برابر این همه جنایات آل سعود مهر خفقان برلب می زنند و نه تنها سخنی برنمی آورند که سعی می کنند جنایت های بی اندازه این خاندان وهابی را بپوشانند و به هرشکل موجود، آنها را تطهیر نمایند. 

وی افزود: این وهابیون از خدا و قرآن بی خبر در حج امسال علناً از تشرف شیعیان ایران و مسلمانان یمن و سوریه جلوگیری بعمل آوردند و مصداق صد عن سبیل الله شدند، مسلمانان جهان باید بدانند رژیم آل سعود با این اعمال ضد اسلامی خود علناً تیشه به ریشه حج ابراهیمی زده و با پشتیانی و تقویت تروریست های تکفیری در منطقه، دیدگاه دیگر مردم جهان نسبت به اسلام را تغییر داده اند. 

امام جمعه یزد در پایان این پیام اعلام کرد: اینجانب با گرامیداشت سالروز این فاجعه بزرگ، فرا رسیدن عید اضحی، عید بندگی و عبادت در پیشگاه خدای عزوجل را به همه مسلمانان تبریک و تهنیت عرض می کنم و خود و همگان را سفارش می کنم در این ایام از یاد مستمندان و بیچارگان و ضعیفان غافل نباشیم و هرگونه که بتوانیم آنان را از خوان قربانی این عید سعید بهره مند سازیم.

 امام جمعه یزد افزود: انتظار از مردم دالعباده این است که در عید سعید قربان به یاد نیازمندان جامعه باشند و در رسیدگی به آنان تلاش کنند.

وی یادآور شد: مبادا سفره خانه های ما رنگین باشد و در همسایگی خانواده ای سفره اش خالی بماند و یادآوری می کنم که در این روزها، روح خود را صفا و جلا دهیم با قرائت دعاهای وارده مخصوصاً دعای عرفه حضرت سیدالشهدا(ع) که بهترین تحفه و دستاورد این ماه عزیز است و با حضور در نماز عید قربان به درگاه ایزد متعال سربندگی و اطاعت فرود آوریم.

در فاجعه منا سه حاجی از استان یزد جان خود را از دست دادند.
انتهای  پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.