جلسه ستاد ساماندهی امور جونان سیروان با موضوع بررسی موانع و مشکلات ازدواج جوانان و برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ سومین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان سیروان به ریاست عالمی معاون فرماندار، ادارت عضو ستاد، روسای بانک های ملی و کشاورزی و سردفتر رسمی ازدواج لومار در محل سالن جلسات فرمانداری سیروان برگزار شد.

یاسمی سرپرست اداره ورزش و جوانان و دبیر ستاد ساماندهی امور جوانان ضمن تبریک اعیاد و مناسبتهای ماه ذی الحجه اعلام کرد: ازدواج امری مقدس و مورد سفارش مؤکد پیامبر اکرم (ص) و بزرگان دین مبین اسلام است و یک سنت حسنه و تکمیل کننده دین و مایه آرامش روح و جان انسانهاست که امروز  عوامل زیادی دست به دست هم داده اند تا این سنت الهی را در مسیر سخت و دور از دسترس قرار دهند.

وی تاکید کرد: ایجاد و تعیین شرایط سخت از طرف خانواده ها ، تعیین مهریه بالا، چشم و هم چشمی، اصرار به داشتن خانه مستقل، تحصیلات بالای زوجین و تمایل مراسم های با مخارج بالا از جمله موارد سخت شدن ازدواج در شهرستان هستند.

یاسمی اظهار کرد: نقش خانواده ها در ازدواج مهم و تعیین کننده است و والدین می تواند با کمک و راهنمایی خود گره گشای بسیاری از مشکلات جوان باشند. اما متاسفانه امروزه خانواده ها در مسیر ازدواج فرزندان آنچنان سخت گیرانه عمل کرده اند که خودشان تبدیل به یکی از موانع ازدواج فرزندشان شده اند. سرپرست اداره ورزش و جوانان سیروان اظهار کرد: دولت در راستای گرایش و تمایل جوانان به امر ازدواج سیاست های خوبی دنبال می کند که از جمله این سیاسیتها افزایش وام ازدواج، ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری و کاهش بهره و اقساط وام های مسکن است.

عالمی معاون فرماندار سیروان نیز گفت: جلسات ستاد ساماندهی در سطح شهرستان ها بیشتر برای هم اندیشی در راستای رفع مشکلات شهرستان می باشد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.