صادرات مواد معدنی استان همدان در 5 ماه نخست امسال 48 هزار دلار بوده است.

صادرات 48 هزار دلاری بخش معدن همدان


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مدیر کل صنعت و معدن و تجارت استان همدان اظهار داشت:  این مواد شامل دو قلم کالا بوده که به کشور عراق صادر شده است.

محمد رضا متین افزود: صادرات در بخش مواد شیمیایی 356 هزار دلار  شامل پنج قلم کالا بوده که به کشورهای چین، ترکیه، ارمنستان، پاکستان، افغانستان، عراق ، کنیا واتیوپی صادر شده، که از نظر ارزشی 60 درصد نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش یافته است.

وی ادامه داد:  صنايع دستي استان با شش میلیون و 739 هزار دلار و سهمی برابر 5/14 درصدی را از صادرات استان به خود اختصاص داده و نسبت به مدت مشابه از نظر ارزشی 12 درصد افزایش داشته است.

مدیر کل صنعت و معدن و تجارت استان همدان  سفال را به عنوان سومین كالاي صادراتي استان دانست و ادامه داد: این کالا افزون بر پنج میلیون و 153 هزار دلار 1/11 درصد صادرات استان را به خود اختصاص داده است.

متین کفت: 61 قلم کالا در پنج ماهه سال جدید از استان به  27 کشور جهان شامل آمریکا، آلمان، اتریش، هلند، ایتالیا، بلژیک، لهستان، رومانی، اکراین، روسیه، قزاقستان، ارمنستان، ترکمنستان، آذربایجان، چین، تایلند، ترکیه، کنیا، اتیوپی، تونس، سوریه، امارات، سومالی، عمان، قطر، کویت و عراق صادر شده که این میزان در سال قبل در مدت مشابه 72 قلم كالا و  26 كشور بوده است.

انتهای پیام/ ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار