دبیر همایش و عضو پیوسته فرهنگستان علوم پزشکی گفت: آشنایی و تبادل اطلاعات دانشجویان و اساتید می تواند در اعتلای علوم پزشکی نقش بسزایی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛فرشته معتمد‌ی دبیر همایش و عضو پیوسته فرهنگستان علوم پزشکی در مراسم بزرگداشت دانشجویان رتبه اول در قطب‌های 11 گانه امتحانات جامع علوم پایه پزشکی در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و دارو سازی که صبح امروز در فرهنگستان علوم پزشکی برگزار شد، اظهار داشت: تدریس و آموزش خدمتی افتخار آمیز است ولی تدریس به جوانان برومند کشورمان که همراه با کوشش برای کسب دانش است افتخار بزرگی محسوب می شود.

وی ادامه داد: هر علمی باید بر پایه ای مستقر باشد علوم پزشکی نیز بر علوم پایه مستقر است و هر چه توسعه آن بیشتر باشد آموختن علوم بالینی و تخصصی آن مفیدتر است.

معتمد‌ی ابراز داشت: دانشجویان با آموختن علوم پایه به بهترین وجه بررسی ثابت کرده‌اند که برای حرفه خود ارزش گذاشته و آنرا به اوج می‌ رسانند.

وی درباره فرهنگستان علوم پزشکی افزود: فرهنگستان شاخه پزشکی آن به منظور‌ اعتلای علوم و از جمله علوم پزشکی است و جهت ارج نهادن به صاحبان آن تاسیس شده است.

عضو پیوسته فرهنگستان علوم پزشکی درباره اهداف این گردهمایی عنوان کرد: تشویق استعدادهای درخشان علوم پزشکی کشور، آشنایی و تبادل اطلاعات دانشجویان ممتاز و آشنایی دانشجویان جوان با اساتید پیشکسوت علوم پزشکی کشور از  اهداف مهم این گردهمایی است.

در ادامه این گردهمایی شاهین آخوندی قائم مقام معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با اشاره به اهمیت مطالعه ابراز داشت: یک پزشک، دندانساز و یک دارو ساز کسی است که خوب مطالعه و پژوهش داشته باشد.

آخوندی با بیان اینکه رشد ایران در علوم پایه سریع بوده اذعان داشت: ایران در سال 2011 میلادی یعنی 14 سال زودتر از افق چشم انداز پیش بینی شده با پشت سر گذاشتن کشور ترکیه به رتبه اول تولید علم دست پیدا کرد.

وی درباره رشد مقالات کشورمان گفت: گرچه  رشد علمی مقالات در سال 2011 میلادی به دلیل کاهش بودجه تحقیقاتی، گرانی تجهیزات و لوازم آزمایشگاهی در اثر تغییر نرخ ارز، کاهش همکاریهای بین‌المللی در پروژه های تحقیقاتی در پذیرش و انتشار مقالات باعث عدم توجه به اطلاعات بانکی معتبر کشور و کندی آن بوده اما این رشد از نظر کیفیت در سال 2014 میلادی اهمیت یافته است.

آخوندی بیان کرد: مقالات علوم پزشکی کشور حدود 23 الی 28 درصد کل مقالات کشور را تشکیل می‌دهد این در حالی است تنها 12 درصد بودجه پژوهشی در اختیار وزارت بهداشت بوده و 18 درصد هیات علمی کشور در این وزارتخانه مشغول به کار هستند.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم از 71 نفر دانشجویان رتبه اول در قطب های 11 گانه امتحانات جامع علوم پزشکی در رشته ها پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی از 27 دانشگاه علوم پزشکی در قالب 11 قطب علمی کشور تقدیر به عمل آمد و همچنین شرکت کنندگان این مراسم از کتابخانه ملی و باغ موزه دفاع مقدس بازدید به عمل آوردند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۴ ۲۵ شهريور ۱۳۹۵
سلام
عالی ممنون