برگزاری نهمین اجلاسیه بزرگداشت غدیر در مشهد

28 شهریور برای نهمین سال متوالی، اجلاسیه بزرگداشت غدیر در مشهد برگزار می شود.

برگزاری نهمین اجلاسیه بزرگداشت غدیر در مشهدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، آیت الله سید جعفر سیدان امروز در جمع اصحاب رسانه گفت: بهای هر مکتبی به ارتقا و حفظ آن بستگی دارد، لذا برگزاری اجلاس سالانه غدیر می تواند از شخصیت هایی که معلم حقیقی آن مکتب هستند، یاد کند و نام آنها را زنده نگه دارد.
وی ادامه داد: این افراد تعلیم دهنده قشرهای مختلف هستند و می توانند حقایق بی نظیر مکتب وحی را بازگو کنند.
آیت الله سیدان افزود: تنها مکتبی که می تواند پاسخگوی همه نیازهای اعتقادی، اجتماعی، دنیوی و اخروی باشد مکتب وحی است که ائمه اطهار(علیهم السلام) مروج آن بوده اند چرا که تمام مسائل اخلاقی و معارف انسان ها به آن مکتب وابستگی دارد.
وی با بیان اینکه حفاظت از این مکتب در ارتباط با شخصیت هایی است که پیامبر ابلاغ کرده است، خاطرنشان کرد: مهمترین ابلاغ آن نیز که برای حفظ مکتب انسان ساز می باشد، مسئله غدیر است.
در ادامه این نشست، دبیر علمی اجلاس غدیر، گفت: اهمیت نقش غدیر در هدایتگری آن با پیام های دینی است که توسط امامت و ولایت صورت می گیرد و این مهم سبب شده تا طی 10 سال با برگزاری چنین نشست هایی به این امر اقدام کنیم.
هادی وکیلی تصریح کرد: این اجلاس با رویکرد علمی، پژوهشی، ترویجی و تبلیغی به مدت 5 شب از 28 شهریور در هتل الغدیر مشهد، سالن ولایت برگزار می شود.
وی ادامه داد: آغاز مراسم با قرائت پیام های آیت الله صافی گلپایگانی و آیت الله سبحانی بوده و هرشب 2 سخنران علمی نیز به ایراد سخن می پردازند.
وی همچنین به برنامه های حاشیه ای این اجلاس اشاره کرد و افزود: کارگاه های آموزشی برای طلاب و مستبصرین و نمایشگاه کتب ویژه غدیر از دیگر برنامه های این 5 روز می باشد.
وکیلی خاطرنشان کرد: آیت الله سیدان، آیت الله نجم الدین طبسی، سید مهدی میرباقری، حجت الاسلام والمسلمین بنی هاشمی، حسان العماد و علی الشیخ از سخنرانان این مراسم در 5 شب هستند.
انتهای پیام//ف.ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.