دودی که آتش سوزی ایستگاه تقلیل فشار پتروشیمی مبین به پا کرد، همچنان آسمان عسلویه را سیاه کرده است.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، این حادثه صبح چهارشنبه رخ داد و باعث شد که مجتمع‌های پتروشیمی منطقه عسلویه از کار بیفتند، زیرا آب، برق، بخار، نیتروژن و دیگر مواد موردنیازشان را مبین در اختیارشان می‌گذارد.

هر چند دودی که از محل آتش سوزی بلند شده بود، وقتی که آتش مهار شد یعنی حدود شش ساعت پس از حادثه، از بین رفت اما بعد از آن، دود از مشعل‌های صنایع موجود در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در آمد.

دودی سیاه که ناشی از کار نکردن پتروشیمی‌ها بود. برخی از کارکنان می‌گویند چنین دودی را در سال‌های گذشته ندیده بودند.

هر چند امروز دودها کمتر شده‌اند اما کارشناسان می‌گویند تا پتروشیمی‌ها شروع به کار نکنند اوضاع همین طور است.

آنان یکی از راه حل‌های کاهش دود را، ورود هر چه سریع‌تر بخار به پتروشیمی‌ها می‌دانند که باعث می‌شود فرایند بهسوزی گاز مشعل‌ها رخ دهد.

مدیر ایمنی،بهداشت،محیط زیست و پدافند غیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس ابراز امیدواری کرده است، با ورود بخار و نیتروژن تولیدی مجتمع پتروشیمی مبین، دیگر مجتمع‌های پتروشیمی عسلویه که از چهارشنبه به اجبار دست از کار کشیده‌اند، دوباره راه اندازی شوند و دودهای سیاه از آسمان این منطقه بروند.

در همین حال مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر هم اعلام کرده، کارشناسان این اداره کل برای پایش خطرات زیست محیطی این آلودگی‌ها در منطقه حضور دارند و اطلاعات جمع آوری شده را در اختیار مسوولان قرار خواهند داد.

حسین دلشب از مدیران و صاحبان صنایع در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس هم انتقاد کرده و گفته است: چرا با توجه به فعالیت صنایع بزرگ و بالا بودن خطرپذیری کار آنها، تجهیزات کافی برای کنترل آلودگی‌ها در زمان بحرانی و حوادث در این منطقه وجود ندارد.

نخستین بار نیست که آتش سوزی در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس رخ می‌دهد، نهم شهریور یعنی 15 روز پیش از آتش سوزی ایستگاه تقلیل فشار مجتمع پتروشیمی مبین هم حوضچه پساب صنعتی فازهای 15 و 16 پارس جنوبی دچار آتش سوزی شد که البته خسارت و تلفاتی نداشت.

آتش سوزی مجتمع پتروشیمی پردیس در سال‌های 89 و 93 و آتش گرفتن ساختمان 15 طبقه سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در آذر 93 از جمله اتفاق‌هایی است که در چند سال گذشته در این منطقه رخ داده است.

انتهای پیام/ ش


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.