امام جمعه اهل سنت عسلویه گفت: مسوولان به آلودگی هوای عسلویه توجهی ندارند.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، شیخ ابراهیم محمدی در خطبه‌های نماز جمعه این شهر گفت: هر از گاهی شاهد آتش سوزی در شرکت‌های مستقر در منطقه به ویژه پتروشیمی‌ها هستیم که بر اثر آتش سوزی، آلودگی‌های بسیار زیادی ایجاد می‌کنند، به طوری‌که در چند روز گذشته دود حاصل از مشعل سوزی پتروشیمی‌ها به صورت ابرسیاه تمام آسمان شهر را در برگرفته است.

وی با کنایه افزود: ابتدا که ابر را دیدیم فکر کردیم حامل رحمت الهی است اما بعد دیدیم این طور نیست بلکه حامل مرگ و سمم برای مردم این منطقه است و نفس کشیدن را مشکل کرده است.

امام جمعه اهل سنت عسلویه با انتقاد شدید از مسوولان برای توجه نکردن به این مساله گفت: بارها از تریبون نماز جمعه و جلسات مختلف موضوع آلودگی را به مسوولان شهرستان، استان و کشور مطرح گفته‌ایم و فریاد زده‌ایم که مردم ازآلودگی و سمومی که از طریق این تاسیسات استنشاق می‌کنند، تلف می‌شوند که تا کنون هیچکدام از آنها نسبت به این موضوع مهم واکنشی از خود نشان نداده‌اند.

محمدی افزود: دست‌کم اگر برای جان مردم نمی‌ترسید از به هدررفتن ذخایر ملی جلوگیری کنید بنده از بی مبالاتی مسوولان متأسفم مشکلی که در دو روز گذشته (حادثه آتش سوزی ایستگاه تقلیل فشار مجتمع پتروشیمی مبین) اتفاق افتاد باید در کمترین زمان مهار و برطرف می شد.

باید تجهیزات و متخصصان به صورت آماده باش حضور داشته باشند تا این قبیل مشکلات به وجود نیاید.

وی ادامه داد: مسوولان مثل این که مسوولیت‌های اجتماعی خود را در قبال مردم به فراموشی سپرده‌اند به ناچار از رهبر معظم انقلاب می‌خواهیم شخصاً وارد عمل شده و با دستورات خود مردم را از آلودگی هایی که در جانشان رخنه کرده نجات دهند.

 در همین حال، سکینه الماسی نماینده جنوب استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی بعد از آتش سوزی اخیر در پتروشیمی مبین و آلایندگی های دو روز گذشته، گفته که پیگیر قضیه هستم و در خصوص سلامت مردم با کسی تعارف ندارم.

 از مدار خارج شدن پتروشیمی مبین که تامین کننده خدمات جانبی پتروشیمی‌های عسلویه است باعث شده مشعل های این مجتمع‌ها از چهارشنبه دود سیاه تولید کنند و هوای عسلویه کاملا آلوده است.

انتهای پیام/ ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۷ ۳۱ شهريور ۱۳۹۵
بد نیست راجبه بیکاری و الودگی و وضعیت زندگی مردم در این منطقه(عسلویه)گزارشی تهیه کنید از خود مردم عسلویه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۶ ۳۱ شهريور ۱۳۹۵
با سلام بنده از اهالی عسلویه هستم من نمیدانیم تا چه اندازه صحت داره اما به جزء الودگی بیکاری هم نصیب ما هست به طوری که اکثر افراد منطقه بیکار هست