مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر: تقاضای تایید واحدهای، ایمنی صنایع موجود در مناطق نفتی استان از سوی ما را از وزارت نفت خواسته‌ایم


به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حسین دلشب در نشستی با عنوان مخاطرات زیست محیطی گفت: اکنون مهمترین مساله روز موضوع آلودگی هوای عسلویه براثر مشکلی است که برای پتروشیمی مبین رخ داد.

وی افزود: برای اطمینان بیشتر ازخروجی سامانه تقلیل فشار گاز نمونه برداری شده و در حال آزمایش است تا ترکیبات آن بررسی شود تا عامل آلوده کننده در آن نباشد.

 مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: شهرهای عسلویه و نخل تقی همجوار مراکز صنعتی نفت و گاز قرار دارند پس مسوولان باید در صورت بروز مشکل مسوولیت اجتماعی و عواقبی که برای مردم دارد را بپذیرند و در صورت لزوم عوارض را پرداخت کنند.

دلشب با اشاره به این که از سال 94 مدیریت بحران کشور در زمینه مسایل بحرانی به صورت جدی ورود کرده است، تصریح کرد: در کنگان و عسلویه باید مراکزی برای مواجه شدن با بحران های احتمالی تشکیل شود.

 مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با اشاره به نقش آلودگی های زیست محیطی بر اقتصاد گفت: توجه به مسائل زیست محیطی و پیشگیری از آلودگی‌ها مطالبه‌ای جهانی است و کشورهای درگیر آلودگی‌ها با مسائلی در زمینه مراودات اقتصادی شان روبه رو هستند

انتهای پیام/ ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.