آلایندگی آسمان عسلویه و شعله‌های سرکش و دودهای غلیظ، گونه‌های گیاهی این منطقه کوهستانی را نیز در معرض آسیب قرار خواهد داد.


به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: آلایندگی آسمان عسلویه و شعله‌های سرکش و دودهای غلیظ، علاوه بر مردم منطقه، در دراز مدت و حتی کوتاه مدت مراتع و گونه‌های گیاهی آن منطقه کوهستانی را نیز در معرض آسیب قرار خواهد داد.

سهیل مهاجری در واکنشی جدی به آلایندگی کم سابقه درعسلویه و تخریب منابع طبیعی و مراتع جنوب استان بوشهر، افزود: در این شرایط اگر شاهد شرجی بالای هوا و یا باران‌های اسیدی با ترکیب رطوبت هوا باشیم بدون شک اثر آن بر مراتع و گیاهان منطقه جبران ناپذیر است و سبب خسارت‌های میلیاردی به منابع طبیعی منطقه می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر اظهار داشت: متاسفانه آلودگی هوا بر حیات گیاهی و مراتع تاثیر مستقیمی دارد و موجب تغییر جامعه گیاهی و مرگ تدریجی گونه‌های با ارزش می‌شود و این مهم متاسفانه در بسیاری از مناطق مورد توجه وزارت نفت قرار نگرفته است.

 مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر خاطرنشان کرد: مدتی است که بخشی از درختان آن منطقه خشک شده است و به‌نظر می‌رسد با توجه به مشاهده نوعی ماده سیاه رنگ بر روی برگ‌های آن، آلایندگی منطقه در این امر بی تاثیر نبوده باشد.

وی ادامه داد: در تمام دنیا برای توسعه جنگل‌ها و مراتع برای مبارزه با آلودگی هوا هزینه می‌شود اما در عسلویه، به‌نظر می‌رسد با آلودگی هوا به جان مراتع و محیط زیست افتاده‌ایم.

مهاجری با اشاره به وجود حجم عظیم فعالیت‌های صنعتی در عسلویه خواستار تقویت ابعاد زیست محیطی آن منطقه شد و تصریح کرد: چرا نباید تجهیزات و امکانات در پایتخت انرژی ایران برای مقابله با حوادث ویران کننده منابع طبیعی به اندازه کافی وجود داشته باشد.

 وی گفت: وزارت نفت باید در جبران خسارت‌های میلیاردی و تاثیرات منفی به اجرای طرح‌هایی مانند درختکاری وسیع بپردازد و برنامه‌‌ای ملی با مشارکت بخش کشاورزی و منابع طبیعی در منطقه اجرا کند.

انتهای/ ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.