یک کپی دییجتال و البته شگفت‌انگیز که نوعی بازآفرینی مدرن از نقاشی مشهور " شب پر ستاره" ونگوگ محسوب میشود سوژه مجموعه عکس‌های روزانه ناسا برای 28 شهریور - 18 سپتامبر 2016 است.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آیا میدانستید ستاره دنباله دار  " هیل باپ - Hale-Bopp"  در نقاشی "شب پر ستاره" نقاش معروف " ونگوگ"وجود دارد؟ امیدواریم این طور نباشد و البته این طور هم نیست. اما در این تصویری که میبینید وجود دارد. اگر چه  شاید تصویر امروز در نظر اول یک کپی دیجیتال از  نقاشی اصلی "شب پر ستاره" باشد اما در واقع این تصویر یک تفسیر مدرن از آن نقاشی است؛ نه فقط  به افتخار یکی از مشهورترین  نقاشی های هزاره دوم بلکه به خاطر قرار دادن اجزای مختلف در کنار هم.

آیا میتوانید در این تصویر یک ستاره دنباله دار ، یک کهکشان مارپیچ، یک خوشه باز ستاره ای و یک بازمانده ابرنواختر رابیابید؟ بسیار آسان است؟ بله!
پس از آن حلقه ابرنواختر "1989A"، سحابی اسکیمو، سحابی خرچنگ، سحابی کلاه ثور ، کهکشان چرخ ارابه و سحابی مورچه نیز پیدا کنید. آیا هنوز آسان است؟
 همچنین هر تصویر مخفی که در اینجا به آن اشاره نشد را هم مشخص کنید - که چندین مورد هم هست - چون در هیئت مدیره  سایت تصاویر نجومی ناسا بر سر  ستارگان آن بحث است.

در آخر سازنده این عکس کلاژ، به افتخار سایت تصاویر نجومی "APOD" نماد ده سالگی این سایت ( 16 ژوئن 2005) را در این تصویر مخفی کرده است. تشکر!

تصویرسازی دیجیتال توسط  رونی وارنر  از نقاشی وینست ونگوگ

عکس فردا: 50K خورشید - 50K Sun (به طور کلی عنوان عکس فردا در سایت ناسا صرفا به موضوع اشاره دارد)

 برای مشاهده تصاویر در ابعاد اصلی روی آنها کلیک کنید.

کُلاژ نجومی مدرن از نقاشی مدرن ونگوگ

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۹ ۲۸ شهريور ۱۳۹۵
جالب بود