نخستین همایش ملی جایگاه و نقش مادر با حضور اساتید، کارشناسان، دانشجویان و مادران در دانشگاه شیراز آغاز به کار کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حبیب هادیان فر دبیر علمی همایش گفت: با توجه به این که سن طلایی بارداری برای زنان تا 35 سال است، می توان گفت که با افزایش سن بارداری در جهان، خانواده ها شش سال از این فرصت طلایی برای تولد فرزند را از دست می دهند راز این رو توجه و حل این مشکل نیاز به همکاری رشته های دانشگاهی مختلف از جمله جامعه شناسی، روانشناسی و سایر علوم انسانی دارد.
حبیب هادیان فر افزود: تحقیقات و شواهد نشان می دهد اولویت های زنان تغییر کرده و مسائل اقتصادی، استقلال مالی و تحصیل جایگزین ازدواج و فرزند آوری شده است.
وی ادامه داد: 130  مقاله  به دبیرخانه همایش ارسال شده که از این بین 65 مقاله به صورت سخنرانی و 24 مقاله به صورت پوستر ارائه می شود.
وی با بیان این که همایش دو روزه جایگاه و نقش مادر به صورت بین رشته ای برگزار می شود، بیان کرد: سلامت مادر، آموزش و توانمندسازی مادران، تصویر مادر در فرهنگ، ادبیات و هنر، مادر و فرزند، مادر و نظام حقوقی در ایران و جهان، جایگاه مادر در جامعه، جایگاه مادر در اسلام و انقلاب، مادری و چالش های آن در عصر فناوری ارتباطات و اطلاعات، محورهای این همایش ملی است.
دبیر علمی همایش تصریح کرد: کارگاه های آموزشی توانمندسازی مادران، ورزش و تندرستی مادران و دختران، آموزش و پیش گیری از سوء استفاده و آزار جنسی کودکان، مهارت های فرزند پروری و آموزش مدیریت کودکان 2 تا 12 ساله برای والدین، جایگاه پدر و مادر در جهان معاصر و توانمندسازی مربیان کودک برگزار می شود.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار