مراکز تهیه و توزیع غذای دوستدار سلامت در شهر شیراز معرفی شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمدجواد مرادیان معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در این رستوران ها و بیرون برها، علاوه بر لیست اصلی غذا، لیست غذای دوستدار سلامت نگران کننده دانست و افزود: امروزه بیش از 70 درصد زندگی مردم به صورت شهرنشینی است و در این الگوی زندگی، بخشی از غذا ها از بیرون تهیه می شود که در همه جای دنیا رو به افزایش است.
وی ادامه داد: تمایل مردم نسبت به استفاده از غذا های سالم، گیاهی و طب سنتی در سال های گذشته افزایش پیدا کرده و مفاهیمی مانند غذای سالم، مصرف سبزی و چای سبز در بین مردم پررنگ شده است.
حمیدرضا قاسم پور رییس مرکز بهداشت شهدای انقلاب شیراز تصریح کرد: در حوزه زیر پوشش مرکز بهداشت شهدای انقلاب، 25 رستوران، 157 بیرون بر و 13 مرکز تهیه و عرضه غذا از سوی واحد بهداشت محیط تایید شدند و کلاس های آموزشی برای مسوولان و کارکنان این مراکز برگزار شد.
کوروش صالحی رییس اتحادیه صنف رستوران داران شیراز خاطر نشان کرد: حدود 450 واحد صنفی داریم که 90 درصد آن ها کار سلامت انجام می دهند، ممکن است شاخص های رستوران سلامت را نداشته باشند، اما تمام تلاش خود را برای عرضه غذای سالم انجام می دهند.  
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار