نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی گفت: فعالیت این مناطق باید برپایه سیاست های اقتصاد مقاومتی باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛حسن نژاد در آئین افتتاح فاز اول پالایشگاه رهام و آغاز عملیات اجرایی فاز دوم این طرح درمنطقه آزاد ارس گفت: متاسفانه برخی افراد بدون علم و آگاهی از قوانین و فعالیت های مناطق آزاد این مناطق را به مبدا واردات و قاچاق کالا محکوم می کنند و این درحالی ست که میزان واردات کالای همراه مسافر تمامی مناطق آزاد 400 میلیون دلار و میزان واردات کل کشور برابر با 25 میلیارد دلار است و این دو غیرقابل قیاس هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تضمین امنیت کشور وابسته به آبادانی مرزهاست و این مهم با توجه به موقعیت منحصر بفرد ارس برای توسعه فعالیت های اقتصادی و افزایش روابط با کشورهای همسایه، در نقطه صفر مرزی محقق شده است.

حسن نژاد گفت: بودجه یک ساله تملک دارایی شهرستان جلفا 60 میلیارد ریال است درحالیکه سالانه بیش از 2 هزار میلیارد ریال توسط سازمان منطقه آزاد ارس در این منطقه سرمایه گذاری می شود و به دلیل وجود قوانین و مزیت های سرمایه گذاری در مناطق آزاد، هزاران میلیارد ریال سرمایه گذاری توسط بخش های خصوصی در این منطقه انجام می شود.

فاز اول پالایشگاه رهام، بدون استفاده از منابع بانکی با سرمایه گذاری 15 میلیون دلاری و ظرفیت تولید سالانه 300 هزار تن انواع قیر صبح امروز و با حضور مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و جمعی از مسئولان استانی و نمایندگان مرند و جلفا و ارومیه در مجلس به بهره برداری رسید.

فاز دوم این طرح نیز که با هدف تولید بنزین، گازوئیل، انواع روغن و پالایش نفت خام با ظرفیت تولید روزانه 50 هزار بشکه با سرمایه گذاری 450 میلیون دلاری کلنگ زنی شد.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.