وی با بیان اینکه از هر سه ماموریت فوریت های پزشکی، تنها به یکی از آنها آمبولانس اعزام میشود، تصریح کرد: همین یک سوم خدمات نیز با محدودیت های ترافیکی مواجه شده و باتوجه به ترافیک شدید هشت ساعت در شبانه روز تهران، در بسیاری مواقع آمبولانس اعزام شده با تاخیر در صحنه حادثه حاضر میشود.
مدیر اورژانس تهران کوچکتر شدن ناوگان ها و افزایش تعداد آنها را روش مناسبی برای غلبه بر ترافیک شهر و رسیدن به محل حادثه در زمان استاندارد دانست و اضافه کرد: علاوه بر مشکل ناوگانها، وضعیت نیروی انسانی نیز در حوزه EMS دچار کمبود بوده و تنها در حوزه تهران، بر اساس برنامه های چهارم و پنجم حدود 2 هزار نیروی انسانی نیاز داریم.
وی از کمبود نیروهای تعلیم دیده اورژانس خبر داد و بیان کرد: با توجه به نیازهای ما برای جذب نیروی انسانی، کمتر از 10 درصد نیروی بیکار داریم که در مرحله پذیرش به سر میبرند.
موسوی افزود: این هفته 30 عدد آمبولانس به ناوگان اورژانس تهران اضافه می شود و علاوه بر این افزوده شدن 200 دستگاه آمبولانس موتوری نیز در دستور کار است و پس از انتخاب بهترین نوع آمبولانس موتوری از سه مدل موجود، اورژانس تهران با این آمبولانس ها تجهیز می شود.
وی تمهیدات اندیشیده شده را موجب رفع یک سوم دیگر از نیازها و تقاضاهای مردم خواند و ادامه داد: امیدواریم با جذب نیرو و حمایت ها بتوان در سالهای آتی تمام نیازهای مردم را به بهترین نحو پاسخ دهیم.
مدیر اورژانس تهران راهاندازی آموزشگاه ویژه فوریت های پزشکی توسط اورژانس را انقلاب بزرگی در جهت تکمیل نیروی انسانی دانست و یادآور شد: در حال حاضر تربیت کاردان فقط در برخی دانشگاه های شهرستان ها انجام می شود ولی چنانچه این کار به اورژانس واگذار شود، قطعا موجب رفع کمبود نیرو و ارائه بهتر خدمات می شود.
انتهای پیام/