مشهد؛

جشن شکوفه ها در جوار حرم مطهر رضوی

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: امروز بیش از 124 هزار دانش آموز اول ابتدایی در جشن شکوفه ها شرکت کردند

چشن شکوفه ها با حضور 124 هزار کلاس اولی در خراسان رضوی به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ ابوالحسن حقیقی افزود: هدف از برگزاری جشن شکوفه ها آشنایی دانش آموزان پایه اول با فضای مدرسه و نخستین معلم خود در دوران تحصیل اعلام کرد.

وی تصریح کرد: در این مراسم که هر سال یک روز قبل از شروع مدارس برگزار می گردد، تمام دانش آموزان پایه اول ابتدایی شرکت می کنند و در این جشن با گل و شیرینی از دانش آموزان استقبال نموده و با عبور دادن آنان از زیر قرآن کریم دانش آموزان را در ادامه این مسیر مهم از زندگی در پناه قرآن یاری می دهیم.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد:در این مراسم تلاش می شود با برگزاری برنامه های شاد و مفرح دانش آموزان را با فضای مدرسه آشنا نمود.

حقیقی گفت: کتابهای اول ابتدایی در این مراسم به دانش آموزان تحویل داده می شود و در مجموع 682هزار و 345 دانش آموز مقطع ابتدایی در سال تحصیلی جدید سر کلاس درس می روند که این تعداد نسبت به 650 هزار دانش آموز پارسال در همین مقطع حدود 1.3 درصد افزایش دارد.

وی افزود:هم اکنون پنج هزار و 850 مدرسه ابتدایی در استان میزبان دانش آموزان این مقطع می باشد.

انتهای پیام// ف.غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار