مشهد؛

تلاش برای دستیابی به جامعه توسعه یافته مد نظر اسلام و انقلاب

استاندار خراسان رضوی برضرورت تلاش برای دستیابی به جامعه ی توسعه یافته ی مد نظر اسلام و انقلاب تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ علی رضا رشیدیان دردیداربا دستیار ویژه رئیس جمهوردر امورحقوق شهروندی با بیان اینکه باید قانون و حقوق مردم در همه بخش ها و حوزه ها رعایت شود؛ گفت: به عنوان مثال آموزش و تحصیل حق همگانی است حتی برای اتباع خارجی غیر مجاز؛ که این مهم با تاکید رهبر معظم انقلاب، اجرایی می شود.

وی افزود: پارسال در خراسان رضوی علاوه بر60 هزار دانش آموز خارجی دارای مدارک اقامتی پنج هزار نفر از فرزندانی که خود یا یکی از والدینشان فاقد مدارک قانونی اقامتی در کشور بودند نیز به مدرسه رفتند .

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: باید به حوزه های مختلف، اعم از بهداشت و درمان، آموزش و پرورش، خدمات و ... و هر جایی که حقوقی برای مردم دیده شده توجه شود.

رشیدیان در باره مراجعه ی مردم به دستگاه ها و ادارات نیز تاکید کرد: مردم باید حقوق خود را بدانند و از آن مطلع باشند از این رو به دستگاه ها اعلام شده که این مباحث را از طریق پورتال و درگاه های الکترونیکی و مانند آن اطلاع رسانی کنند تا در حق مردم اجحاف نشود.

وی ادامه داد: باید به مردم در همه حوزه ها به ویژه حقوق شهروندی این اطلاع رسانی شود تا به یک جامعه ی توسعه یافته ی مورد نظر اسلام و انقلاب برسیم؛ جامعه ای که مردم به حقوق خود آشنا بوده و همه خود را مقید به اجرای آن بدانند.

استاندار خراسان رضوی یکی از چالش های جامعه را حجم بالای پرونده های قضایی دانست و افزود: بسیاری از آن ها ناشی از شرایط نامطلوب موجود در جامعه همچون پدیده ی مهاجرت ، مسائل اقتصادی و مانند آن است.

رشیدیان با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از جرایم مربوط به حاشیه شهرها است؛ افزود: بسیاری از کسانی که به حاشیه شهرها مهاجرت می کنند به دلیل نبود نظارت ها و کنترل هایی که در جوامع محدود بوده این خودکنترلی را دیگر بر رفتار و اعمال خود نمی بینند.

وی با بیان اینکه باید این شرایط اصلاح شود، افزود: اگر مردم به حقوق خود آگاه باشند و آن را مطالبه کنند و دستگاه های دولتی و حاکمیتی هم مقید به رعایت آن باشند، می توان این وضعیت را ارتقا بخشید و مشکل کمتری ایجاد می شود.

استاندار خراسان رضوی با تاکید بر این که مجازات باید متناسب با جرائم و بازدارنده باشد تا تاثیر بیشتری داشته باشد. اظهار داشت: بر اساس دین هدف نخست از اعمال مجازات پاک کردن فرد از گناه است اما در عرصه اجتماعی از جمله دلایلی که مجازات و کیفر دنبال می کند کاهش تکرار جرم و اساس آن بر قبح جرم و تکرار آن است تا تبدیل به یک عادت تکراری نشود.

رشیدیان تصریح کرد: امروز نیازمند یک بازنگری در بحث جرایم و مباحث کیفری و آثار مجازات ها هستیم که در بحث حقوق شهروندی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی در ادامه با اشاره به رویداد 2017 و شرایط خراسان رضوی و وجود بارگاه منور رضوی عنوان کرد: مشهد به دلیل جایگاه زیارتی که دارد می تواند در زمینه ایجاد گفتمان بین المللی در منطقه موثر باشد و باید برای سال 2017 این ظرفیت با کمک آستان قدس ایجاد شود.

انتهای پیام//ف/ض

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار