دوروبرتان را نگاه کنید. حتما آدم‌هایی را پیدا خواهید کرد که ذوق سلیقه شان در زندگی کردن و شاد کردن دل دیگران حال شما را خوب کند. ما سراغ یکی از همین آدم‌ها رفتیم.

گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان - اگر هر روز که از خواب بیدار می‌شوید و مطابق معمول تلفن همراهتان را چک می‌کنید، ببینید که یک نفر برای شما پیام های صبحگاهی نشاط آور و مهربانانه ای فرستاده است، چه حالی می شوید؟ حالا فکر کنید کسی که هر روز این پیام را می فرستد روزانه وقت زیادی را صرف می کند تا این پیام را به زیبایی هرچه بیشتر به دست شما برساند. او ساعت ها بین کتابهایش می گردد تا متناسب با هر روز مطلبی را پیدا کند و آن را خوشنویسی و نقاشی کند. «مرتضی صوفی» یک مدیر بازنشسته اقتصادی است که هنوز دست از کارکردن برنداشته؛ اما خلوت شبهایش را با نقاشی کردن و ویژه نامه درست کردن برای دوستانش می گذراند. پیام های صبحگاهی آقای صوفی و دست به دست چرخیدن آن بهانه ای شد تا چندکلامی با او گفتگو کنیم.

پیام‌های صبحگاهی که حال همه را خوب می‌کند

از تابلوی مغازه ها خوشنویسی را یاد گرفتم

«مرتضی صوفی» متولد ۱۰ بهمن ۱۳۳۶ در شهر اراک است. در دانشگاه تا مقطع کارشناسی ارشد حسابداری خوانده و بعد از آن درکارهای اقتصادی مشغول شده است. اما علاقه به هنر را با خود به همه جا برده است: «از دوره دبستان وقتی مدرسه می رفتم، از روی تابلوی مغازه ها خط یاد گرفتم. نقاشی را هم با تمرین های زیاد یاد گرفتم. در دوره دبیرستان کار رنگ روغن را شروع کردم و در مسابقات نقاشی هم فعال بودم و مقام آوردم. اما بعد از انقلاب به دلیل گرفتاری های مختلف نشد که ادامه بدهم و وارد فعالیت های فرهنگی و اقتصادی شدم.»

پیام‌های صبحگاهی که حال همه را خوب می‌کند

پیام صبحگاهی فرستادن برایم وظیفه شده است

آقای صوفی بیش از دو سال است که شب ها در خلوت خودش برای دوستان و آشنایان پیام های صبحگاهی به صورت نقاشی و خوشنویسی شده آماده می کند و صبح های زود برایشان می فرستد تا روزشان را به خوبی شروع کنند: «بیش از دوسال است این کار را انجام می دهم. یک روز هم بیکار نبودم. حتی اگر وقت نداشتم کار ساده تری را انتخاب کردم ولی بالاخره انجام دادم. اصلا اگر نفرستم بقیه نگران می شوند. حس می کنم که این کار وظیفه ام شده است و من در قبال دوستانم وظیفه ای دارم که باید انجام دهم. برای همین هر زمان مطلبی را می خوانم دوست دارم آن را زیبا بنویسم ویک طرح مرتبط با آن را نقاشی کنم. فکر می کنم این کار دستی برای مخاطب تاثیرگذار تر است تا اینکه شما بخواهید یک عکس جستجو کنید و بفرستید.»

پیام‌های صبحگاهی که حال همه را خوب می‌کند

پیام های من ترویج دهنده دوستی و مهربانی است

پیام های صبحگاهی آقای صوفی روزانه بارها دست به دست می چرخد و به دست آدم های زیادی می رسد آقای صوفی درباره مفاهیم نوشته هایش می گوید: « من همیشه سعی کردم مفاهیمی را که ترویج دهنده دوستی، مودت و مهربانی است مطرح کنم. به خصوص مفاهیم مذهبی که چنین موضوعاتی را مطرح می کند. برخی از مردم اعیاد و مناسبت های مذهبی ما را ساده می بینند. مثلا فلسفه عید قربان یا فلسفه روزه گرفتن. من این مفاهیم را باتوجه به مطالعاتم می نویسم وخیلی استقبال می شود. دوستانم بعد از خواندن مدام درباره آنها از من سوال می کنند و آنها نیز این پیام ها را برای دوستانشان می فرستند.»

پیام‌های صبحگاهی که حال همه را خوب می‌کند

برخی با این پیام ها از افسردگی بیرون آمدند

آقای صوفی می گوید پیام هایش بازخوردهای بسیار خوبی داشته است و باعث یک سری تغییرات مثبت در برخی افراد شده است: « یک سری از افرادی که خیلی اهل مطالعه و فکر کردن نبودند و مدام درگیر اضطراب و نگرانی بودند با این پیام ها ارتباط برقرار کردند و از این حالت بیرون آمدند. حتی الان که آنها را می بینم فعال تر شده اند و بیشتر مطالعه می کنند. انگار این مفاهیم که من برای آنها جمع کردم برایشان مثل یک شروع بوده است که روی این حرف ها فکر کنند. خیلی هایشان هم خود را موظف می دانند که به من پاسخ بدهند و حتی مطالبی را پیشنهاد کنند که در پیام هایم بیاورم.»

پیام‌های صبحگاهی که حال همه را خوب می‌کند

منبع: خبرگزاری مهر

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار