کرمانشاه؛

فرهنگ اساس هرگونه تحول و پیشرفت است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: فرهنگ اساس هرگونه تحول و پیشرفت است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ابراهیم رحیمی زنگه در مراسم افتتاحیه همایش منطقه‌ای پنجمین کنگره ملی فرهنگ و هنر روستا و عشایر استانهای غربی کشور که در شهرستان صحنه برگزار شد، با بیان اینکه فرهنگ اساس توسعه پایدار در هر جامعه است، گفت: بدون توجه به فرهنگ توسعه پایدار و همه جانبه اتفاق نمی‌افتد.


رحیمی زنگنه افزود: منظور از فرهنگ مجموعه ذهنیت‌هایی است که افراد یک جامعه بر اساس آن رفتار می‌کنند و اگر ذهنیت‌ها بر اساس اعتقاد و جهان بینی درست باشد، رفتار افراد نیز مبتنی بر همان ذهنیت‌ها درست خواهد بود.
 
وی فرهنگ را اساس هرگونه تحول و پیشرفت دانست و افزود: برای زندگی بهتر باید فکر و اندیشه را تغییر داد و بر مبنای فرهنگ درست زندگی کرد.
 
رحیمی زنگنه با اشاره به اینکه جوانان امروز از علم برخوردارند اما مهارتهای زندگی را نیاموخته‌اند، گفت: همین امر سبب شده تا جوانان ما نتوانند کارهای تحولی و مبتنی بر کارآفرینی داشته باشند.
 
وی در ادامه با بیان اینکه در برنامه های کلان کشور روستاها کمتر مورد توجه قرار می گیرند، دلیل این امر را کمبود اعتبارات دانست.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در ادامه پیش قدم شدن دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد برای برگزاری چنین همایشی را نشان از جهت گیری مثبت دولت برای توجه به روستاها دانست و گفت: محتوای این همایش آموزش است و برای هر تغییری در فرهنگ و اندیشه نیز باید به آموزش توجه شود.
 
 
وی همچنین با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر گسترش فرهنگ و هنر در روستاها، خواستار توجه بیشتر به این مقوله شد.
 
حجت الاسلام احمد زارعی امام جمعه صحنه نیز با بیان اینکه فرهنگ دینی نقش مهمی در فرهنگ سازی دارد، گفت: جامعه زمانی پیشرفت می‌کند که فرهنگ دینی بر آن حاکم باشد.

زارعی بر لزوم برنامه ریزی در راستای استفاده درست از ظرفیت مساجد تاکید کرد.

زارعی با بیان اینکه در صدر اسلام حتی جنگ ها هم هدف فرهنگی داشتند، گفت: گواه این مدعا اقدام پیامبر اسلام در برخورد با اسرایی بود که بتوانند ۱۰نفر را باسواد کنند.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: کرمانشاه ، فرهنگ ، تحول ، پیشرفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.