رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد این کشور از تحت پیگرد قرار دادن رژیم صهیونیستی در دیوان کیفری بین‌المللی دست نمی‌کشد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان،  محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، در گفتگو ویژه با شبکه خبری المیادین تاکید کرد: با وجود عقب نشینی شورای امنیت، سازمان ملل و ابرقدرت‌ها در گرفتن حق فلسطینیان، این کشور از پیگرد قانونی اسرائیل در دیوان کیفری بین‌المللی دست نخواهند کشید.

 وی در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویوک اعلام کرد: هدف از پیوستن فلسطین به دیوان کیفری بین‌المللی، رسوا کردن اسرائیل به دنبال تجاوزاتش بر علیه فلسطینیان است.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین پناه بردن به دیوان کیفری بین‌المللی را ضروری دانست و افزود: شورای امنیت، مجمع عمومی سازمان ملل و تمام کشورهای بزرگ جهان در مطالبه حق فلسطینینان کوتاهی کرده‌اند.

محمد عباس گفت: با وجود اینکه فلسطین از دو سال گذشته تاکنون از سازمان ملل خواسته حمایت بین‌المللی از این کشور داشته است، چرا این سازمان از ما حمایت نمی‌کند؟

وی در ادامه بابیان اینکه روابط فلسطین و لبنان در سطح بسیار خوبی است تاکید کرد: اوضاع فلسطینیان هر روزه در لبنان به صورت دقیق از سوی این دولت پیگیری می‌شود.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با مهمان خواندن فلسطینیان موجود در اردوگاه‌های لبنان، وجود هرگونه سلاح در دست مردمش را رد کرد.

وی گفت: هم اکنون فلسطین مسئول وجود وجود هرگونه سلاح در اردوگاه‌های فلسطینیان نیست و این حق دولت لبنان است که سلاح‌های موجود در داخل و خارج اردوگاه‌های فلسطینیان را ضبط کند.

محمود عباس در پایان تاکید کرد: مردم فلسطین در لبنان در حمایت ارتش و دولت این کشور هستند و نیازی به سلاح ندارند.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار